Tilbyr 3D-print på CDON
I samarbeid med CDON skal PostNord Strålfors tilby 3D-printing for nordiske kunder.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
I fjor lanserte PostNord, via datterselskapet PostNord Strålfors, en 3D-portal for bedriftskunder og B2B-markedet. 3D-portalen er et verktøy der man i et kryptert miljø kan arbeide med hele kjeden, fra idé til 3D-produksjon on demand.
Portalen tilbyr en enkel og sømløs bestillingsprosess med prisautomatisering for rask prisinformasjon om 3D-deler. Fra og med tirsdag integreres portalen direkte på CDONs markedsplass og øker tilgangen til 3D-print for bedriftskunder, opplyser PostNord Strålfors i en pressemelding.
- 3D-print kommer til å endre forutsetningene for hvordan mange industrisegmenter håndterer leverandørkjeden, fra tilvirkning til logistikk og lager. Vi ønsker å gjøre 3D-print mer tilgjengelig ved å tilby bedrifter muligheten til å benytte netthandel når de skal komme i gang med 3D-produksjon. CDONs sterke posisjon og erfaring som Nordens ledende netthandelsmarkedsplass gjør selskapet til en sterk samarbeidspartner i dette arbeidet, sier Ylva Ekborn, administrerende direktør for PostNord Strålfors Group.
PostNord håper at 3D-printing kan gjøre det mulig å produsere nøyaktig det som trengs, når det trengs og så lokalt som mulig – noe som reduserer overproduksjon og behovet for lagerbeholdning og transport.
3D-print reduserer ledetidene fra produksjon til forbruker betydelig gjennom digitale lagre og distribuert produksjon. Via 3D-portalen kan man lage og bestille produkter i en rekke sertifiserte plastmaterialer og metaller, og alt fra individuelle prototyper til serieproduksjon for større industribedrifter er mulig.
- Vi er svært glade over at PostNord har valgt å bruke vår markedsplass til å nå ut på nettet med sin 3D-printproduksjon. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre kundeopplevelsen, og med 3D-print kan våre kunder dekke sitt produksjonsbehov enkelt og raskt, uten lange ledetider og dessuten på en mer bærekraftig måte. Vi ser at mange av våre kunder etterspør forskjellige typer tjenester i tillegg til produkter som kan lages. I løpet av året har vi derfor utviklet muligheter som gjør at relevante aktører enkelt kan koble seg til vår plattform via nettet og markedsplassen for å nå ut til hele Norden med sitt tjenestetilbud. Vi er sterke innen teknologi og ønsker å legge til rette for denne typen muligheter, sier David Olhed, CCO i CDON.