Grossistdistribusjon i Aass
Aass Bryggeri går over til grossistdistribusjon.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Beslutningen ble tatt på et styremøte mandag.
Bryggeriet investerer også i nytt produksjonsutstyr og kommer til å kutte ut gjenbruksflasker til fordel for gjenvinningsflasker.
Sikrer fremtiden
- Beslutningene er tatt for å sikre bedriftens framtid som en trygg, god og spennende arbeidsplass, opplyser adm. direktør Christian A. K. Aass i en pressemelding.
Omstillingsprosessen vil berøre mellom 20 og 25 ansatte.
Aass understreker at overgangen fra egendistribusjon til grossistdistribusjon er en strategisk beslutning som vil styrke bryggeriets kjernevirksomhet som er produktutvikling, produksjon samt salg av øl og mineralvann.
- Aass Bryggeri er en landsdekkende leverandør og etterspørselen utenfor vårt primærområde øker. Vi kjører i dag med liten fyllingsgrad som er negativt både for kundene, miljøet og Aass Bryggeri.
Overgangen til grossistdistribusjon skal etter planen skje 1. mars 2014.
Hyppige leveranser
- Dette gir miljøgevinster gjennom færre biler med høyere fyllingsgrad og det sikrer hyppigere leveranser. Vi er allerede i gang med å utvikle et godt og gjensidig samarbeid med grossistene og er trygge på at dette vil bidra til å styrke Aass Bryggeri, fastslår Aass.
- Fra ASKOs ståsted er dette en positiv beslutning. Vi ser fram til omleggingen og vår oppgave er å bidra til å styrke Aass og våre kunders konkurransekraft, sier Per Ola Drøpping, direktør marked dagligvare i ASKO, til Dagligvarehandelen.
Han viser til at grossisten nylig tok over distribusjonen av både Coca-Cola og Hennig-Olsen Is. Med en rekordvarm og dermed krevende sommer, har begge aktørene veldig positive erfaringer knyttet til omlegging fra direktedistribusjon til grossistdistribusjon.
- Sammen med Aass vil vi nå gå i gang med planlegging, slik at overgangen til en effektiv og landsdekkende distribusjon går bra, sier Drøpping.