Abax og Hitachi inngår internasjonal storavtale
Det norske teknologiselskapet Abax har inngått en gigantavtale om å levere telematikk-løsninger til det japanske industrikonsernet Hitachi.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Samarbeidet betyr at Abax' løsninger vil inkluderes i flere av Hitachis maskiner for å forenkle administrasjon og vedlikehold av maskiner.
Ved å inkludere denne løsningen vil eksempelvis alle minigravere fra Hitachi kunne koble seg opp mot produsentens Global e-Service-system for blant annet å kunne se brukstid og spore maskinene.
Dette skal hjelpe alle eiere av Hitachi minigravere til «en mer effektiv og lønnsom hverdag».
- Maskinene blir mer produktive
- Ved å få tilgang til operasjonelle data fra gravemaskinene, vil maskinene kunne bli brukt mer produktivt, maksimere oppetiden og redusere løpende kostnader, skriver Abax i en pressemelding.
I Norge har allerede importør Nasta benyttet en tilsvarende løsning på sine Hitachi-maskiner for å kunne tilby sine kunder bedre service.
Morten Strand, administrerende direktør i Abax, er begeistret for samarbeidet, og hva det gir av verdi både for Abax, Hitachi og kunder av begge selskap:
- Vi satser på et langvarig samarbeid med Hitachi som vil gi enda flere muligheter når det kommer til nyutvikling og innovasjon. Vår markedsledende plattform åpner opp for mange spennende samarbeid som gjør verdien av tjenestene våre enda høyere for kundene, sier han.
Gjelder hele porteføljen av gravemaskiner
Teknologidirektør i Abax, Paul Walsh, presiserer viktigheten av at slike samarbeid gir kundene flere fordeler og mer verdi.
- Jo mer vår åpne plattform utvides, dess flere produsenter av verktøy og maskiner kan vi samarbeide med. På den måten kan vi tilby våre tjenester til flere forhandlere og sluttbrukere som vil se at de kan få en mer lønnsom hverdag ved å bruke tjenester fra Abax, sier han.
Softwaren er tilgjengelig for alle nye minigravere og kompakte maskiner fra Hitachi. Den kan også tilpasses eldre modeller slik at også disse kan nyttiggjøre seg av tjenesten.
- Nå får hele vår portefølje av gravemaskiner koblet seg på vårt unike administrasjonssystem. Så lenge maskinen har et Hitachi serienummer, finner du det i vår Global e-Service tjeneste. Vi gleder oss til fortsatt samarbeid med Abax for å se hvilke andre områder vi kan utvikle sammen, sier sjef for forretningsutvikling i Hitachi, Tom van Wijlandt.