ABAX går inn i Tyskland
Teknologiselskapet ABAX fortsetter ekspansjonen i Europa og åpner kontor i Berlin.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Tyskland blir selskapets niende marked siden 2009.
– Dette er, ifølge Petter Quinsgaard, CEO i ABAX Group, - et svært viktig og strategisk marked for ABAX.
Det tyske markedet har mer enn 3 millioner yrkesbiler, og er med det et av de største og viktigste markedene i verden.
- I likhet med resten av landene vi er etablert i er også det tyske markedet opptatt av teknisk solide løsninger som bidrar til å forenkle hverdagen for selskaper med små og mellomstore bilflåter, eller prosjektstyring for folk som jobber ute i felt. Det gjelder både for å sikre en kostnadseffektiv drift av selskapene, og for å ivareta skattemessige krav, sier Quinsgaard.
Ungt marked
Det tyske markedet er fortsatt ungt med en markedspenetrasjon på moderate 15 prosent når det kommer til å ta i bruk nye software-løsninger innen telematikk og Connected Car-segmentet. For ABAX betyr det et uforløst potensiale som man håper kan bidra til å øke en allerede voksende portefølje på 210.000 lisenser fordelt i åtte markeder.
Avgjørende
- Det tyske markedet blir avgjørende for oss på veien mot å bli verdens ledende telematikk-selskap. Det som er fantastisk er at alt ligger til rette for ABAX til å gjøre jobben med å utnytte markedspotensialet i Tyskland. Det skal vi gjøre ved hjelp av de rette folkene med de rette holdningene, samt en solid bedriftskultur i bunn, sier Bjørn Erik Helgeland, COO ABAX Group.
Selskapet har de siste 5 årene levert gjennomsnittlige veksttall på godt over 30 prosent og ble i juni 2017 kjøpt av det internasjonale investeringselskapet Investcorp for 1,8 milliarder kroner. Tyskland blir dermed det første landet ABAX etablerer seg i etter oppkjøpet.