Stina Fagerman i Mercedes-Benz Trucks og Clemens Tönnies i Tönnies Group ved inngåelse av avtale om kjøp at 50 eActros Longhaul.

Bestillingene ruller inn

Kundene er på vei over fra testing til kjøp av både titalls og hundrevis av elektriske lastebiler.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

I desember ble det klart at Girteka bestiller 600 elektriske trekkvogner fra Volvo.

Ingen andre er kommet opp i et slikt antall på kjøp av elektriske lastebiler, men der det før var snakk om en og to er det nå mange titalls det går i om gangen.

50 elektriske Mercedes-Benz Longhaul

Nylig kom en nyhetsmelding fra Daimler om at tyske Tevex Logistics og Tönnies Group har inngått avtale om kjøp av 50 Mercedes-Benz eActros Longhaul for levering av matvarer.

- Tevex er en langsiktig partner med Mercedes-Benz Trucks. Vi er glade for at logistikkselskapet har valgt eActros Longhaul til krevende temperert langtransport, sier Stina Fagerman leder for markedsføring, salg og service hos Mercedes-Benz Trucks.

Serieproduksjonen av disse elektriske bilene med ca. 50 mil rekkevidde startes i 2024.

100 elektriske Renault-lastebiler

XPO har bestilt 100 elektriske Renault-lastebiler på 16 og 19 tonn

Det franske logistikkselskapet XPO har bestilt 100 elektriske lastebiler av Renault Trucks.

Disse leveres fra fjerde kvartal 2022 til 2024.

XPO har testet Renault Trucks E-Tech D 16-tonns lastebiler i Lyon and Paris siden oktober 2021, og bestillingen er kommet som et resultat av disse testene.

Bilene som er bestilt, og leveransene har startet av, er 16- og 19-tonnere.

- Vi har en positiv opplevelse av de elektriske Renault-lastebilene vi har testet i bynære områder. I tillegg til ordren på 100 elektriske lastebiler fra Renault, har vi investert i 80 ladepunkter, sier Bruno Kloeckner, daglig leder i franske XPO Logistics.

Powered by Labrador CMS