Nå blir AutoStore tilgjengelig for sluttkunden
AutoStore lanserer ny teknologi som vil gjøre det mer attraktivt å velge «hent i butikk» etter en netthandel.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Med den nye innovasjonen PickUpPort kan forhandlere koble en luke til sitt AutoStore-system som vender ut i butikk, og som kunder selv kan betjene når de velger «hent i butikk» etter en netthandel.
– Vi vil hjelpe handelen med å ligge i forkant. Butikkene vil nå kunne få et kundevennlig «hent selv»-alternativ, og alle som handler på nett får muligheten til å oppleve hvordan roboter plukker, organiserer og lagrer varer. Dette handler om å gi kunder som handler på nett større fleksibilitet og flere leveringsalternativer, sier Carlos Fernández, produktsjef i AutoStore i en pressemelding.
Hent-i-butikk i vekst
Når en kunde gjennomfører en netthandel og velger «hent i butikk», vil bestillingen legges inn i AutoStore-systemet. En AutoStore-robot plukker varene, en ansatt på varehuset samordner bestillingen og den blir lagret. Når kunden kommer til butikken vil bestillingen bli hentet frem av en AutoStore-robot, og bli presentert i PickUpPort-luken. Deretter kan kunden selv ta ut varene sine.
– I AutoStore utvikler vi og ruller ut ny teknologi hele tiden. Folk ønsker mer fleksibilitet, og trenden med å handle på nett for så å hente i butikk har raskt blitt et attraktivt alternativ til hjemlevering. Det er enkelt, raskt og gir totalt sett et lavere karbonavtrykk, sier Fernández.
Fokus på sikkerhet
Utviklerne bak teknologien har fokusert på sikkerhet og på å skape et brukervennlig design.
– Teknologien er enkel og trygg. Luken er alltid låst mens robotene henter varene til kunden. Når bestillingen er klar lyser en lampe for å gi et tydelig signal til kunden om at luken kan åpnes. Sikkerhet er ekstremt viktig for oss, sier Fernández.
Den nye teknologien er tilgjengelig fra 15. november gjennom autoriserte AutoStore-partnere