Ny dataplattform fra AutoStore
Skal bi bedre kontroll på varelageret.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Frem til nå har kunder som bruker det automatiserte lagersystemet fra AutoStore vært avhengig av manuelle prosesser for å hente ut relevante data. Nå lanserer selskapet en ny skybasert dataplattform, Unify Analytics, som vil gi kunder tilgang til sanntidsdata og analyser på en enkel og intuitiv måte, opplyser selskapet i en pressemelding.
Unify Analytics blir tilgjengelig for kunder i to versjoner, en nettløsning med tilgang til analyserte data, og en API med tilgang til råmateriale som kan kombineres med andre tredjepartsløsninger. Det er AutoStores distribusjonsnettverk, bestående av 22 partnere, som vil gjøre løsningen tilgjengelig fra og med 15. november.
– De som kombinerer AutoStore med den nye dataplattformen vil høste en rekke fordeler, som for eksempel å identifisere og håndtere forbedringspunkter i sanntid. De vil eie dataene selv, og spare mye tid på å hente ut den innsikten de trenger til enhver tid, sier Andreas Munch, produktsjef i AutoStore.
Nettløsningen vil blant annet vise et dashboard over ulike analyser knyttet til varelageret. Det vil vise frem for eksempel oversikt over oppetid, antall stopp i systemet, ventetid per lagerkasse, gjennomsnittlig avstand hver robot har til andre roboter, antall oppgaver en kunde har forberedt i systemet per time og flere datapunkter.
– Vi må sørge for å inkludere de mest relevante dataene for kundene. Plattformen blir lansert med en rekke datapunkter, men vi har også mulighet til å legge til flere funksjoner over tid. Det er i tett dialog med kundene at vi vil finne ut hvordan vi best utvikler produktet videre, sier Munch.
Unify Analytics vil også bidra til å styrke sikkerheten rundt dataene, ettersom produktet er skybasert og man unngår lokal lagring hos den enkelte.