AutoStore med ny betalingsmodell
THG Ingenuity har signert en global partneravtale med AutoStore, og blir den første i selskapets partnernettverk som skal tilby teknologien ved å ta betalt per plukk.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Det finnes over 1150 AutoStore-installasjoner i verden, og nå skal selskapet for første gang tilby en betal-per-plukk-løsning via en av sine partnere. AutoStore har inngått en ny partneravtale med THG Ingenuity, en netthandelsplattform og leverandør av tredjepartslogistikk, som er først ute i selskapets partnernettverk med å tilby den nye betalingsmodellen.
Det nye partnerskapet ble offentliggjort på AutoStores resultatpresentasjon for fjerde kvartal 2022.
– Vi registrerer økende etterspørsel etter volumbaserte løsninger og mer fleksible betalingsmodeller. 80 prosent av verdens varelagre har ingen automatisering overhodet. Vi tror at den nye betalingsmodellen er et tillegg som gjør oss og våre distribusjonspartnere unike og som bidrar til ytterligere etterspørsel av lagerautomasjon, sier Mats Hovland Vikse, administrerende direktør i AutoStore.
– AutoStore er allerede godt kjent for THG, og vi veldig glade for at vi nå trer inn som partner. Dette vil gjøre fordelene med automatisering lett tilgjengelig for vår voksende kundebase, og gi THG muligheten til å nå nye markeder i en rekke nye kategorier, sier John Gallemore, administrerende direktør og administrerende direktør i THG.
– Vi er også svært glade for å kunne ønske THG Ingenuity velkommen til partnernettverket vårt, sier Hovland Vikse.
Den nye betalingsmodellen er bygget opp av en forhåndsbetaling for aluminiumrammeverket i AutoStore-systemet, og en abonnementsavgift for leie av roboter, porter og programvare. Forhåndsbetalingen vil utgjøre mellom 20 og 40 prosent av den typiske totalkostnaden. I tillegg til at betalingsmodellen gir mer fleksibilitet, gjør den det også enkelt å skalere opp og ned størrelsen på et AutoStore-system.
– Vi ser på dette som en «vinn-vinn-vinn»-løsning. Når kundene opplever endring i etterspørsel, kan de skalere opp eller ned på en svært enkel måte. For oss og AutoStore bidrar modellen til forutsigbare inntekter, legger Gallemore til.
AutoStore har 23 partneravtaler over hele verden. THG Ingenuity er den første som tilbyr en Pay-Per-Pick modell. Den nye betalingsmodellen er tilgjengelig for alle partnere og kunder.