Element Logic tar hele Europa
En ny avtale gir Element Logic fulle distribusjonsrettigheter for AutoStore på det hele europeiske markedet.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
– Vi har jobbet mot dette målet over lang tid, og er veldig glade for at vi nå har kommet til enighet med AutoStore. Avtalen gir oss rett til å utvide eller etablere oss i nye markeder i fremtiden når det dukker opp attraktive muligheter for oss, sier administrerende direktør Dag-Adler Blakseth i Element Logic.
I korte trekk vil de utvidede distribusjonsrettighetene styrke det mer enn 15 år lange samarbeidet mellom Element Logic og AutoStore. Element Logic kan nå også åpne lokale avdelinger over hele Europa med salgsteam som får anledning til å fronte AutoStore-produktene i sine marked.
– Som et globalt selskap med vekst rundt omkring i verden, blir det stadig viktigere for oss å samarbeide med selskaper som driver med systemintegrasjon som kan møte de ulike behovene til kundene våre. Det gleder oss å se at Element Logic utvider sitt territorium i Europa og vi ser frem til å jobbe enda tettere med dem fremover, sier administrerende direktør Karl Johan Lier i AutoStore.
Åpner kontorer i Polen og Benelux
Som et direkte resultat av den nye avtalen, annonserer Element Logic i dag at Polen- og Benelux-avdelingene er offisielt lansert og skal komme i full drift.
– At vi skaffet oss europeiske distribusjonsrettigheter innebærer at vi nå kan se på hele Europa som vårt lokale marked. Vi kan i tillegg fungere bedre som en partner for internasjonale selskaper med virksomhet i flere land, sier Blakseth videre.
– Polen byr på store muligheter for Element Logic. Den sentrale lokasjonen betyr at landet er i ferd med å bli en europeisk logistikk-hub og fungerer som en transitt mellom Øst- og Vest-Europa. Vi har også mange distribusjonssentre som håndterer prosesser for lagring, plukk og pakking, forklarer daglig leder Anna Wiśniewska i Element Logic Polen.
Rob Pauls blir ansvarlig for vekst og salgsaktiviteter i Benelux-regionen, i rollen som daglig leder:
– Etter å ha skaffet oss fullstendige distribusjonsrettigheter for AutoStore i Benelux-regionen, kan vi styrke vår tilstedeværelse i Nord-Europa ytterligere. AutoStore-løsningen, i kombinasjon med Element Logics lange erfaring og avanserte programvare, vil legge alt til rette for videre vekst – både for våre kunder og oss, sier Pauls.
Store vekstambisjoner
I takt med at stadig flere selskaper vurderer å automatisere lagrene sine, er veksten på det europeiske markedet åpenbar. Element Logics strategi er å kapitalisere på de attraktive mulighetene i markedet og fortsette selskapets lønnsomme vekst, med mål om å passere en omsetning på 200 millioner Euro i 2022.
– Ved å etablere Element Logic i nye markeder, og samtidig fremme videre vekst i eksisterende, er planen vår å fortsette å vokse med 25–50 prosent per år, avslutter Blakseth.