Neste uke, uke 49, er årets mest hektiske dag for pakkeselskapene, men også denne uken er det høyt trykk.

PostNord forberedt før årets pakkeboom - det "tar av" de neste to ukene

Med 4000 pakkeautomater og kapasitet til 250.000 pakker daglig, satser PostNord på å takle høysesongens pakkekaos.

Black Week markerer starten på årets mest hektiske periode for netthandelen, og PostNord er klare med tiltak for å håndtere julehandelen.

– Vi vet at mange er tidlig ute med julegavekjøpene. Våre tall viser at uke 49 blir den travleste, tett fulgt av denne uken, formidler Stian Bye, regionsdirektør for Stor-Oslo i PostNord i en nyhetsmelding.

Stian Bye, regionsdirektør for Stor-Oslo i PostNord.

Gjennom hele høsten har selskapet overvåket volumutviklingen og rustet opp kapasiteten i alle ledd av verdikjeden for å sikre punktlig levering.

Pakkeautomatene "letter trykket"

PostNord har investert tungt i utrullingen av 4000 pakkeautomater, strategisk plassert over hele landet. Disse ubemannede skapene lar forbrukere hente pakkene når det passer dem best.

– Fleksibilitet er nøkkelen for mange, særlig i førjulstiden hvor utleveringsstedene er travlere enn noen gang. Pakkeautomatene våre er tidsbesparende og sørger for en smidigere handleopplevelse, forklarer Bye.

Satsingen på pakkeautomater vil fortsette i årene fremover, med mål om ytterligere utrulling i 2025.

Håndterer 250 000 pakker daglig

Som kjent har PostNord økt kapasiteten betydelig de siste årene , og står godt rustet for å møte den store peaken i høysesongen inn mot jul.

– Vi har mange års erfaring med å takle førjulshandelen, og det ligger i vårt DNA å være rustet til slike perioder. Bare i Oslo har vi kapasitet til å håndtere 250.000 pakker daglig, forteller Bye.

Selv med solide forberedelser advarer PostNord om at enkelte forsinkelser kan oppstå.

– Det kan ta én til to ekstra dager i den mest hektiske perioden. Mitt råd til kundene er å være ute i god tid og sjekke leveringstidene i nettbutikken, avslutter Bye.

Powered by Labrador CMS