Blue Ridge fikk Elkjøp-avtale
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Blue Ridge har signert en SaaS-avtale med Nordens ledende elektronikkforhandler, Elkjøp Nordic AS, for Supply Chain Planning (SCP) og Integrated Business Planning (IBP). Som et tillegg til det eksisterende SAP-miljøet, vil Blue Ridge hjelpe Elkjøp med å bedre tilpasse sine lagernivåer i det sentrale distribusjonssenteret med den faktiske kundeetterspørselen, opplyser Blue Ridge i en pressemelding.
Blue Ridge er leverandør av en plattform for planlegging og prisoptimalisering i forsyningskjeder.
Elkjøp har opplevd en vekst på 21 prosent i 2021. Selskapet tilbyr et bredt spekter av kjente merker innen elektronikk, mobiltelefoner, datamaskiner, hvitevarer, husholdningsapparater, kjøkken og tjenester. Disse selges til forbrukere og bedrifter, både online og gjennom 420 butikker - via ulike merker i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Færøyene og Grønland.
- For å beholde vårt konkurransemessige forsprang, må vi hele tiden forbedre oss. En av flere forbedringer vi har gjort nylig er å etablere en spesialisert avdeling for innkjøp og vareforsyning, og vi trenge en partner som både kunne gi oss systemstøtte og også ytterligere forbedre vår totale planlegging- og innkjøpskapasitet. Vi foretok en nøye evaluering av flere programvaretilbydere og kom til at Blue Ridge var best egnet til å imøtekomme våre forretningsmessige behov. Vi går meget godt overens med deres konsulentteam og vi gleder oss til å dra full nytte av deres ekspertise og plattform, sier Julius Getz Mørk, som leder selskapets innkjøps- og vareforsyning, styrte utvelgelsesprosessen knyttet til programvareløsning på vegne av Elkjøp.
Blue Ridges planleggingsplattform for forsyningskjeden gjør det mulig for selskaper å ta strategiske og taktiske beslutninger i sanntid, basert på innsikt i behovsprognoser, innkjøpsplanlegging, lageroptimering, vareforsyning og prisoptimering.
- Elkjøp har et imponerende distribusjonssenter på 107.000 m2 og ligger sentralt og strategisk i Sverige. Slik kan 80 prosent av markedet betjenes innen 24 timer, og prisene kan holde seg lave. Vi vil integrere oss med SAP; våre løsninger er komplementære. Vårt spesifikke fokus vil være lageroptimering og kundeetterspørsel, slik at Elkjøp kan være maksimalt kundeorientert og lønnsom, sier Sverre Rosmo, General Manager i Blue Ridge i Norden.