Det 10. golf-slaget
Golfentusiasten og daglig leder Sverre Rosmo i Inventory Investment inviterte til Supply Chain-seminar på Losby Gods for 10. år på rad. Det skjedde ikke uten golf-slag.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
- Dagene 6. og 7. juni er selvfølgelig mer spekket enn noen gang med interessante foredrag og workshops når vi feirer 10-årsjubileum, forteller Rosmo.
Han legger ikke skjul på at det er litt spesielt å markere 10 års samarbeid med partner Blue Ridge og en like lang epoke med Losby-seminar.
Masse input og utveksling
– Dette har etablert seg som en flott konferanse og masse inputs til bruk i eget virke, forteller Rosmo som har følgende kommentar på hvorfor han holder på med dette.
- Det er innkjøperne som er våre helter. Når de får riktige verktøyer og kompetanse, skaper de utrolige resultater. Med den stadig mer krevende hverdagen nye forretningsmodeller og teknologikrav stiller, øker også kravene til hva innkjøperne skal klare å utrette: Mer, smartere og på kortere tid. Dette er bakteppet for Blue Ridge når de utvikler våre løsninger, sier Rosmo som understreker følgende:
- De skal ligge helt i front når det gjelder kapasitet, grad av sofistikering, åpenhet i hele forsyningskjeden – og ikke minst: Brukervennlighet. Våre innkjøpere skal glede seg til å gå på jobb; de skal vite at de arbeider med det kraftigste og samtidig mest brukervennlige og elegante verktøyet for sin planlegging og utførelse det er mulig å få tak i. Når innkjøperne da får lov til å levere resultater i verdensklasse, får bedriftsledelsen mer forutsigbarhet, kontroll og lønnsom drift. Og eierne får en bedrift med økt konkurransekraft som blir betydelig mer verdt.
Sparringspartnere
Rosmo har adm. direktør (CEO) Jim Byrnes i Blue Ridge som sparringspartner, og som golf-venn når han besøker det årlige Supply Chain-seminaret på Losby Gods.
Byrnes har over 30 års erfaring fra ledende roller i teknologibransjen. Blue Ridge er leverandør av omfattende supply chain-løsninger og planleggingsteknologi, spesielt utviklet for detaljhandel og distribusjon.
- Vi gjør det mulig for våre kunder å øke inntektene til lavere kostnader. Det gjør vi ved å levere presisjon og nøyaktighet for prognostisering, planlegging og kjøp av inventar. Blue Ridge sørger for at produkter er tilgjengelige til rett tid, uten å pådra seg overflødig lagerkostnad, sier Byrnes.
Årets tema handler om hvordan teknologitrender legger føringer for hvordan innkjøp og vareforsyning kan utnyttes som konkurransekraft.
– Vår hverdag handler jo om å utnytte teknologien best mulig for å bedre vår service og lønnsomhet, redusere varelageret og jobbe enda smartere, understreker Rosmo.
Leder LOGMA
Sverre Rosmo er også valgt som ny styreleder i LOGMA og rykker med det opp fra nestleder.
Rosmo har allerede rukket å være medlem i LOGMA-styret i mange år.
Gjermund Lien fra Lean Communications AS er valgt som nestleder, også han med fartstid fra LOGMA.
LOGMA er en frittstående og politisk uavhengig organisasjon. Alle bedrifter innen industri, handel, transport, tjenester, forskning, rådgivning og undervisning kan være medlem, og hver bedrift kan ha flere kontaktpersoner.