Ken Hughes; The Millenial shopper
- Gjør dere klare for the Millenial shopper og forbered dere på personaliserte og individuelle kundekrav. Forbrukermakten øker.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Ken Hughes, Europas ledende Consumer & Shopper behaviouralist, var en av de som slo an tonen på den tradisjonelle Bring-konferansen, Load 16, torsdag, den tiende i rekken.
Vi merker oss at konferansen preges av visjonære tanker, og hvor mer konkrete logistikktema er ute. Men som noen sier: Det er en sammenheng, og vi må ha visjoner for å møte en fremtid i rivende utvikling.
Likevel har konferansen fortsatt undertittelen: Logistikk- og netthandelsdagen.
"Raise the bar" er konferansens slagord, med det menes at lista må legges høyt for å bli best i klassen.
Populær inspirasjon
Nærmere 600 tilhørere var møtt fram på Scandic Fornebu, og ny rekord for Brings årlige Load-konferanse.
Og iren Ken Hughes vet å inspirere. Han er opptatt av å besvare spørsmålet: Why do shoppers buy and how can we make them buy more?
- Verdikjeden er ikke lenger en usynlig støttefunksjon, men spiller en uhyre viktig del av produkt og kundeopplevelsen, understreket Hughes.
Han er kjent for å levere inspirerende innhold på en fengslende og energisk måte med en god porsjon Irsk vidd. Det var ikke noe unntak denne gangen heller.
Kravstore
Hughes fokuserer på at logistikk og levering blir en viktigere og viktigere del av kjøpsopplevelsen og at morgendagens kunder har helt andre krav enn dagens generasjon og kunder.
- De har fokus på fleksibilitet, fart og umiddelbar tilfredstillelse av sine behov, understreket Hughes.
Han snakker om the Millenial shopper om dagens og fremtidens individuelle kundekrav, og fremhevet at den fremtidige nettgenerasjonen har strenge krav til kundeopplevelsen.
- Verdikjeden er ikke lenger en usynlig støttefunksjon, men spiller en uhyre viktig del av produkt og kundeopplevelsen, sa Hughes.
Online og mobile kanaler som Twitter og Linkedin er viktig for millennials når de søker informasjon om de beste produktene og tjenestene. - Om få år har andre sosiale mediekanaler dukket opp, og som vil endre kjøpemønsteret ytterligere med nye krav til bedre, raskere og mer minneverdige kundeopplevelser, sa Ken Hughes.