Posten kjøper Smartpak
Styrker e-handelstilbudet i Sverige.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Posten og Bring kjøper svenske Smartpak, en del av Bussgods. Med dette oppkjøpet får Brings kunder tilgang til 600 nye utleveringssteder for pakker til privatpersoner i Sverige, opplyser Posten i en pressemelding.
Oppkjøpet av Smartpak styrker Brings tilbud til e-handelsbedrifter. Hovedsakelig gjelder det større pakker på 20-30 kg som private mottagere henter selv.
- E-handelen er en av de sterkest voksende delene av logistikkmarkedet i Norden, med mye grenseoverskridende handel. Kjøpet av Smartpak vil gi våre kunder et enda mer attraktivt nordisk tilbud hos Bring, sier Dag Mejdell, konsernsjef i Posten Norge AS.
– Oppkjøpet er et ledd i å styrke Brings «hentekanal» for privatpersoner. Det kompletterer dagens tilbud med mindre pakker og hjemlevering av større forsendelser. For eksempel kan vi nå også tilby levering av barnevogner, sykler og dekk til forbrukere over hele Sverige, sier Mejdell.
Bring tok over Smartpak 16. juni. Nå starter arbeidet med å samordne virksomhetene.