Swisslog-løsning i Brings nettlager
Posten og Bring bygger et 36.000 kvadratmeter stort automatisert netthandelslager.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Bring og Posten bygger automatisert lager i et 36.000 m² stort lokale på Berger nord for Oslo, for å høyne kvaliteten de kan tilby sine netthandelskunder. En AutoStore-løsning fra Swisslog skal sørge for arealeffektiv lagring og smidig plukking.
Anlegget får i første omgang 22.000 kasser, 22 roboter og sju porter. I tillegg leverer Swisslog et enkelt banesystem et bufferområde og programvaren SynQ som skal integreres med Brings eget WMS.
Anlegget skal være oppe og gå før sommeren.
– Dette har vært en lengre prosess med Posten, og vi har gått grundig gjennom hvordan løsningen skal se ut med tanke på deres nye konsept for tredjepartslogistikk, sier salgssjef hos Swisslog, Christian Walby til MT.
Han forteller at de allerede har planlagt for ytterligere to trinn med videre utbygging av anlegget.
- Vi foretok en grundig anskaffelsesprosess og landet til slutt på Swisslog på grunn av deres store og brede kompetanse innen automasjon, kombinert med deres attraktive kommersielle tilbud. Med Swisslog som partner får vi en komplett AutoStore-løsning og tilhørende service og support, sier Stefan Einarsson, administrerende direktør i Bring Warehousings avdeling for e-handel og logistikk.
Automasjonsløsningen fra Swisslog er en del av Brings nye fulfilment-tjeneste Shelfless, som nylig ble lansert i Norge og Norden. Shelfless er en helhetsløsning med lager, plukk & pakk samt digitale løsninger som gir synlighet og kontroll fra ordre til levering. Tjenesten lanseres nå i Norge, og ambisjonen er å kunne tilby den i enda flere nordiske land raskt.
- Med denne investeringen vil vi ytterligere forsterke vår evne til å dekke den voksende e-handelens behov for en fleksibel, rask og effektiv varehåndtering. Ved å etablere et sentrum for e-handel nært de norske forbrukerne kan vi sikre at nettbutikker og markedsplasser når ut til de norske forbrukerne på en rask og effektiv måte, sier Einarsson.