Postbud Bjørn Tørseth er en av de som tester ut den nye tjenesten i Vestfold.

Slipper postbudet inn

Netthandel med hjemlevering øker og Posten vil nå teste levering av pakker innenfor døren uten at mottakeren er hjemme.

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Posten Norge vil gi kundene større valgfrihet og mer fleksible løsninger for hvordan de kan motta sine sendinger. Digitaliseringen av samfunnet åpner opp for nye muligheter, blant annet levering av pakker innenfor døren når mottaker ikke er hjemme. Posten skal i samarbeid med boligalarmleverandøren Verisure teste ut dette blant husstander i Vestfold, Asker og Bærum som har digital dørlås.

- Posten har høy tillit i den norske befolkningen. Våre undersøkelser viser at folk som har digital lås på sine ytterdører ønsker at vi skal levere pakkene på innsiden av døren. Det gir rask og sikker levering, og gjør at mottakerne ikke behøver å vente hjemme på sendingen, sier konsernsjef Tone Wille i Posten Norge.

Kunder som mottar pakker kan åpne døren for postbudet på to måter: Enten ved at postbudet får en tidsbegrenset kode, eller ved at kunden via internett åpner døren når postbudet står på utsiden. Kunden vil via sin app på telefonen se når døren åpnes – og når den lukkes igjen. Opplysningene som gis til postbudet blir slettet når leveringen er utført og døren er låst igjen.

- Utvikling av nye tjenester er en sentral del av Postens strategi for å skape gode kundeopplevelser tilpasset en digital tid. Det er viktig for oss å gi kunder som handler på nettet en enklere hverdag, fremholder Wille.

Powered by Labrador CMS