Lemans nye æra
Leman Norge er på god vei til å doble omsetningen i 2020.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Selskapet blir bare mer og mer synlig i spedisjon- og logistikklandskapet.
Daglig leder Egil Wilhelms forteller om mer handling fra hovedsetet i Danmark, og hvor det tidligere har vært liten investeringsvilje.
– Høsten 2014 skjedde det endringer i ledelsen med et sterkt ønske om å bruke mer penger på ekspensjon. Leman har en strategi mot 2020 om å gjøre de øvrige lands avdelinger mer synlige, samt å doble omsetningen, sier Wilhelms.
I september 2014 gikk Leman til oppkjøp av Dan Cargo AS. Dermed kom utvidelsen med to nye kontorer i Norge, henholdsvis Vestby og Moss.
Beste noensinne
- Fjorårsresultatet gikk over all forventning og er det beste resultatet noensinne. En integrering av Dan Cargo 1. januar 2015 passet svært godt inn i vår strategi. Fra å være 16 ansatte i 2014, er vi nå oppe i 40, sier Wilhelms.
– Vi ligger godt over budsjett, takket være dyktige medarbeidere som har bidratt til et godt økonomisk fundament, forteller Wilhelms.
Han ble ansatt som Country Manager i Leman Norway AS i april 2014. Det har bare godt oppover siden han kom fra stillingen som Business Line Manager i Itella Logistics Norge AS. Her hadde Wilhelms ansvaret for selskapets biltrafikk til og fra Norge. Før han begynte i Itella i 2007 var Wilhelms ansatt i blant annet i Nor-Cargo og EuroDynamic.
Styrer med stø hånd
Sammen med markeds- og driftsansvarlig Christer Busse styrer han Leman-skuta med stø hand, om det så er prosjektlast av fullt operative stridsvogner eller den minste pakken du får på døra.
Busse kom fra stillingen som Business Line Manager i Itella Logistics Norge AS når han ble ansatt som markeds- og driftsansvarlig i Leman Norway AS i mars 2015. Han har også jobbet i Nor Cargo og Eurodynamic.