ColliCare styrker seg på hjemlevering
ColliCare har opplevde stor vekst i sin hjemleveringstjeneste, og styrker nå satsingen med et par kloke hoder.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
ColliCare styrker teamt for Home Delivery betydelig ved ansattelsene av Tore Hetland (58) og Malin Uv (36).
Tore Hetland kommer fra rollen som Managing Director i Bring Home Delivery Norge og har bygget opp Hjemleverings tjenesten for Bring. Tore kan videre skilte med 30 års erfaring i logistikkbransjen, med ledende stillinger i Wallenius Wilhelmsen, Aker BioMarine, Hellmann Worldwide Logistics og Jernia.
Hetland er ansatt som Director Home Delivery (B2C) & Chief Development Officer Home Delivery, og skal lede ColliCares satsing på hjemleverings segmentet i Norden.
- Hjemleveringslogistikk er en nisje når det kommer til logistikk. ColliCare er det eneste privateide selskapet som tilbyr et landsdekkende logistikkoppsett for hjemlevering.Jeg er stolt over å begynne å jobbe med ColliCare Logistics som direktør for hjemlevering,", sier Tore Hetland.
Malin Uv kommer fra rollen som Leder Operations & Customer Care i Bring og Posten, og har opparbeidet seg betydelig ekspertise fra Hjemleverings bransjen. Hun er ansatt som Country Manager Home Delivery og skal lede operasjonen for ColliCares satsing på hjemleverings segmentet.
- Det er utrolig spennende å få bli med på ColliCare sin satsning på Home Delivery produktet, som har en visjon om å forbedre kundenes konkurransekraft gjennom innovative, integrerte og grønnere logistikktjenester med høy kvalitet og fleksibilitet.Vi skal være et essensielt ledd i den totale kundeopplevelsen. Jeg er overbevist om at vi, sammen med våre kunder vil levere de beste løsningene i Home Delivery markedet, sier Malin Uv.
ColliCare opplyser at hjemleveringstjenesten de etablerte i 2017 siden da har opparbeidet seg en solid posisjon, spesielt innen levering av store produkter. Så langt i år har tjenesten økt med 40 prosent.
- ColliCare har besluttet at vi skal øke innsatsen på å utvikle våre hjemleveringstjenester. Vi har hatt et landsdekkende distribusjonsnettverk av stykk -og partigods siden 2010 for våre B2B-kunder, og siden 2017 for våre B2C-kunder, sier CEO Knut Sollund.
- Vi vil fokusere på big-box-kunder som møbler og hvitevarer i egen produksjon, og søke allianser hvor vi sammen kan skape totalløsninger til B2C-kunder som ønsker dette. Ambisjonene er høye og vi ser for oss en mangedobling av dagens volumer i løpet av en toårsperiode, forteller Sollund.