Priser til Megaflis og Coop
Megaflis stakk av med PostNords logistikkpris 2018, mens Coop fikk miljøprisen.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Begge prisene ble delt ut under PostNords Futurum-konferanse på Ullevaal Conference Center onsdag kveld.
Prisene ble delt ut av kunderådgiver Susanne Wimalanathan og salgsdirektør Gustaf Rabo i PostNord.
- Årets prisvinner, Megaflis, evner å se langsiktig, og ikke minst pushe PostNord til å hele tiden forbedre seg, samtidig som de forstår at det også kreves endringer i eget hus for å oppnå forbedringer. Vi har hatt et tett samarbeid for å identifisere forbedringstiltak både hos oss og hos Megaflis slik at vi sikrer en effektiv hjemlevering til fornøyde kunder, sa Gustaf Rabo og Susanne Wimalanathan supplerte:
B2B-satsing
- De siste årene har Megaflis satset tungt på B2C, både via fysisk butikk og nettbutikk. De opplever særlig stor vekst i nettkanalen. I 2017 har Megaflis har vært med i flere pilotprosjekter for vår digitale satsing. De har blant annet vært pilot for å teste bannerreklame i transportmeldinger, betalingsløsninger, ekspresslager og shopping-portal.
Miljøprisen til Coop
Det ble også delt ut en miljøpris under Futurum-konferansen. Den gikk til Coop. I PostNords begrunnelse heter det blant annet: Coop har hatt et sterkt fokus på miljø og redusering av utslipp i sin transport. Det er en bedrift som er både utfordrende og kravstor, og som vi har jobbet med i mange år.