Kjøper dekk for 150 millioner
Dekkmann skal levere 20.000 dekk årlig til en verdi av 50 millioner kroner.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Posten-konsernet har fornyet dekkavtalen med Dekkmann. De skal levere 20 000 dekk årlig til en verdi av rundt 50 millioner kroner. Avtalen er treårig.
Avtalen ble signert etter en innkjøpskonkurranse.
Avtalen omfatter alle typer dekk, dekkrelaterte produkter, dekkservice og dekkhotell.
Posten og Bring har til sammen over 5000 kjøretøy, som spenner fra små el-mopeder via varebiler til de aller største vogntogene på 25,25 meter og opptil 60 tonn totalvekt. Posten-konsernet er Dekkmans nest største enkeltkunde.
– Dette er en av de største dekkavtalene i det norske markedet, så denne er viktig for oss, bekrefter salgs- og markedssjef Glenn Smith.
– Vi opererer over hele landet hver dag året rundt, og er helt avhengig av god fremkommelighet, høy dekk-kvalitet og solid veigrep uansett vær- og føreforhold, fremhever konserndirektør Tore K. Nilsen, som leder logistikkdivisjonen med ansvar for varebiler, lastebiler, trailere og vogntog i Norge.
En del av avtalen er at dekk-kvaliteten på sommerdekkene til Postens biler heves fra budget til quality, mens vinterdekkene fortsetter å være av høyeste kvalitet, som er premium. Postens biler kjører i utgangspunktet piggfritt om vinteren.
Likevel er det mulig å velge piggdekk velges på de steder der hvor man ofte kjører på et spesielt glatt vinterføre. Leder, verneombud og sjåfør lokalt vurderer behov for bruk av piggdekk. En del distribusjons- og varebiler er også utstyrt med firehjulstrekk for økt fremkommelighet på norske vinterveier.