DHL tilbyr pakkehenting i Reitan-butikker
DHL-sjef Terje Aarbog og Reitan-boss Magnus Reitan er strålende fornøyde med ny avtale.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
DHL Express og Reitan Convenience har inngått en avtale som gjør det mulig for forbrukere å hente ekspresspakker på Narvesen, 7-Eleven eller Shell/7-Eleven, opplyser de to selskapene i en pressemelding.
- Vi er veldig fornøyde med avtalen. Ved å tilby utlevering av ekspressleveranser i våre butikker utvider vi tjenestetilbudet til kundene våre. Dette gjør det både enklere og mer bekvemmelig å bestille ekspresspakker, og vi tror at det vil bli et populært tilbud, sier administrerende direktør i Reitan Convenience, Magnus Reitan.
På døra eller i kiosken
DHL-kunder vil i fremtiden kunne velge om budet skal komme på døren som vanlig, eller om det er ønskelig å hente pakken på nærmeste Reitan Convenience-butikk.
- Narvesen og 7-Eleven har 250.000 besøkende daglig, og har butikker over hele landet. Det nye samarbeidet gjør at vi øker servicen til våre kunder ved at de kan få pakken levert på døren med bud som tidligere, eller hente den på nærmeste Reitan Convenience-butikk når det passer seg, sier administrerende direktør i DHL Express, Terje Aarbog.
Ekspressleveranser er ofte varer handlet på internett, som klær, kosmetikk, spill og teknologisk utstyr. Slike bestillinger går gjerne utenom postvesenet, spesielt når det gjelder leveranser fra utlandet.
Lange åpningstider
- Butikkene våre blir et hentepunkt for kundene og et leveransepunkt for DHL Express. Når pakken har ankommet butikken, får kunden en tekstmelding om at pakken er klar for henting. De fleste av våre butikker har lange åpningstider, og kunder kan dermed hente pakkene sine når det passer best for dem, sier Reitan.
Reitan Convenience og DHL Express tester løsningen i desember i utvalgte butikker, og lanserer tjenesten for fullt i januar. Totalt har Reitan Convenience 520 butikker i Norge, fordelt på kjedene Narvesen, 7-Eleven og Shell/7-Eleven.
- Målsetningen er at tjenesten skal være tilgjengelig i 100 butikker i løpet av 2015. Vi er sikre på at dette blir en suksess og ser frem til videre vekst, sier Aarbog.
Forventer tredoblet netthandel
En undersøkelse Deutsche Post DHL gjennomførte tidligere i år anslo at netthandel kan forventes å utgjøre opptil 40 prosent av all varehandel i Europa i 2025. Det er nesten en tredobling fra dagens nivå.
- Avtalen med Reitan Convenience svarer til endringen i handlevaner for forbruker. Økning i netthandel gjør at stadig flere vil ha behov for vår nye løsning, og vi er sikre på at utlevering i butikk blir et viktig tilbud, avslutter Aarbog.