DHL skal sjonglere sirkuslogistikk

Verdens mest kjente sirkus, Cirque du Soleil, skal bruke DHL som sin logistikkpartner.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

DHL Global Trade Fairs & Event, et underbruk av DHL Global Forwarding, skal sørge for at transport og logistikk Cirque du Soleils show skal gå knirkefritt. DHL skal også tilby logistikktjenester for sirkusets hovedkontor i Montreal, Canada.

- Cirque du Soleil og DHL passer hverandre perfekt. Vi har begge vokst fra gründervirksomhet til globale merkevarer, sier Ken Allen CEO i DHL Express.

Hovedjobben for DHL blir å rigge opp og rigge ned til show og forsendelser når showet flytter seg. Dette innebærer både fly-, sjø- og veifrakt samt tollklarering.

Ett enkelt show kan kreve så mye som 80 40-fots containere.

Det er ventet at rundt 15 millioner mennesker vil oppleve et av Cirque du Soleils show i løpet av 2014. 

 

Powered by Labrador CMS