DHL øker satsingen på norsk herrelangrenn
DHL Express forlenger samarbeidsavtalen med Norges Skiforbund, og utvider landslagsponsoratet.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
DHL Express har vært en solid samarbeidspartner for norsk langrenn, og før neste sesong forlenges og utvides samarbeidet. Landslagsponsoratet utvides til å gjelde også Menn Elite Sprint i tillegg til Menn Elite Allround for sesongen 2021/2022.
– Langrenn står sterkt her hjemme, og med en global partner som DHL Express som er både solid og en synlig merkevare med tilstedeværelse i 220 land og territorier, blir vi utfordret på å utvikle oss som merkevare også internasjonalt, sier langrennssjef i Skiforbundet, Espen Bjervig.
Han legger til at samarbeidet med DHL Express de siste årene har vært både viktig og spennende for norsk langrenn.
- Og når avtalen nå utvides til også å gjelde sprintlaget, vil hele langrennslandslaget for menn kunne dra nytte av synergiene DHL Express kan tilby globalt, sier langrennssjef i Skiforbundet, Espen Bjervig.
– Vi i DHL Express ser en stor fordel i å samarbeide med et komplett lag som har et brennende engasjement, som stadig jobber med å bli bedre og har en sterk vilje til å vinne. Dette samsvarer helt med vårt selskaps strategi og kultur, sier Terje Aarbog, adm. direktør i DHL Expresss, og fortsetter:
– Derfor er vi enormt glade og ikke minst stolte over å kunne forlenge avtalen som lagsponsor for gutta på landslaget i langrenn, og nå også inkludere sprintgutta i samarbeidet. Norsk langrenn er en solid grunnpilar i det norske samfunnet og engasjerer hele nasjonen. Det siste året har vært veldig spesielt med covid-19 og alle restriksjoner som har vært, men nå håper vi at vi ser lyset i enden av tunnelen, og at den kommende vintersesongen vil bli mer normal og som vi er vant til. Vår ambisjon i samarbeidet med Skiforbundet langrenn er både å ytterligere styrke vår merkevare i Norge, og for å få frem alle muligheter vi kan tilby innenfor logistikk både nasjonalt og globalt. Vi håper og tror at med vår tilstedeværelse over hele verden, vil DHL Express kunne bidra positivt til økt interesse for langrennssporten, sier Aarbog.