DørDør i full fart

DørDør AS er på full fart inn på transport- og logistikkmarkedet.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Nå bygger Hadeland-selskapet kontor, terminal- og lagerfasiliteter langs E16 på Bergermoen, ved fylkesgrensen mellom Buskerud og Oppland.

Nylig overtok Paul Raade den daglige ledelsen i selskapet som dekker Norge sør for Saltfjellet.

Sterkt team

Han representerer et sterkt team sammen med sin far Erling Raade og onkel Asle Raade.

– Vi er et solid lag med lang fartstid innen transport og som kjenner bransjens styrker, svakheter og utfordringer. Ved å kombinere erfaring med nye tanker om effektivitet og kundetilpasset godstransport samt ny teknologi, er DørDør i stand til å levere bærekraftige logistikkløsninger, forteller Paul Raade.

DørDørs ruteplaner betjenes av faste biler og sjåfører fra Skandinavia.

- Dette sikrer kvalitet i alle ledd og vi leverer selvfølgelig med smil, sier Raade.

Tre generasjoner

Gjennom tre generasjoner har familien Raade fra Hadeland drevet med transport. Bestefar Paul Raade startet i 1945 med en kranbil og familien har siden den gang drevet variert transport- og logistikkvirksomhet.

I dag er DørDør AS en uavhengig logistikkaktør med lokal eierstruktur godt forankret på Jevnaker.

- Våre typiske kunder er produsenter av kjøkken, dører, vinduer, bad, garderobe, møbler, hagemøbler, ventilasjon og andre vareeiere med høye krav til leveringspålitelighet og skånsom håndtering, forteller Paul Raade.

Lang historie

På 1960-tallet var tømmertransport hovedbeskjeftigelsen med blant annet transport for Follum og Toten Cellulose. Utover i 1970- og 1980-åra ble transporten gradvis overtatt av neste generasjon, Asle og Erling Raade. De utviklet tre transportbedrifter, hovedsakelig innen møbel- og byggevaretransport, og som i dag omfatter ca. 12 enheter med skapbiler, vekselflakbiler, tippbiler, krokbiler og kranbiler.

På 1990-tallet startet tredje generasjon Paul Raade, transportkarriere med to års transportteknisk utdannelse ved Gjøvik Tekniske fagskole og tre år transportøkonomi- og logistikk ved Høgskolen i Molde. Etter høgskolen ble han ansatt i Linjegods, nå Schenker, som trainee og har gjennom mer enn 16 år bygget kompetanse og verdifull erfaring gjennom åtte forskjellige stillinger, sist som leder for Schenkers rådgivningstjeneste, Schenker Consulting.

Powered by Labrador CMS