Ny kommersiell direktør i Driw
Fredrik Kallevig er ansatt som kommersiell direktør i det Ålesund-baserte logtech-selskapet Driw AS.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Rollen er nyopprettet og vil ha det overordnede ansvaret for salg, marked og forretningsutvikling.
Kallevig kommer inn i en vekst- og skaleringsfase hvor han skal ta Trace porteføljen ut i både Norge og utlandet, og målet er å skape en norsk suksesshistorie om et teknologiselskap fra Ålesund som blir en stor internasjonal aktør, heter det i pressemeldingen fra Driw.
Unik innsikt
I løpet av de siste 20 årene har Kallevig hatt ulike roller i skjæringspunktet mellom forretning- og teknologiutvikling i selskaper som IBM, Congnizant og sist i Bearingpoint.
Med erfaring fra både applikasjonssiden og ledelsessiden har han en unik innsikt i hvordan han skal lede Driw på den spennende reisen selskapet har foran seg.
- Driw har gjennom nesten 40 år bygget unik kompetanse om logistikkprosesser og forbedringer, og denne erfaringen bygges nå inn i den nye Trace porteføljen. Trace vil bidra til å få full kontroll på vareflyten på tvers av kanaler, og ikke minst optimalisering ved hjelp av maskinlæring. Fokuset har primært vært innenfor dagligvarebransjen, men nå skal Trace-plattformen skape gevinster og konkurransefordeler også i andre deler av varehandelen, sier selskapets Market Development Manager Steffen Larvoll.
Fascinert av verdikjeden
Og den nyansatte direktøren har følgende kommentar:
- Jeg er fascinert av fysiske verdikjeder og opptatt av gode kundeopplevelser. Som kunde ser jeg at mange aktører har utfordringer når det gjelder leveringsevne og ikke fullt ut håndterer den nye retailhverdagen hvor kunden handler i flere kanaler. Det ønsker jeg å gjøre noe med, sier Fredrik Kallevig.