Maxus utvider stadig porteføljen av nyttekjøretøy og her i
Norge har importøren ventet på eDeliver 7 som etter planen vil bli lansert før
sommeren. Det betyr at denne nye eDeliver 5 ikke står på programmet til RSA på
denne siden av årsskiftet.
UK: Bilen kommer til Storbritannia etter sommeren, men i Norge velger importøren å først introdusere storebroren eDeliver 7Foto: MAXUS
Annerledes
eDeliver 5 har et nytt design enn de tidligere varebilene
fra Maxus. Den er enda mer minimalistisk i uttrykket og har noen
designelementer som kan minne om prototypen på ID. Buzz som ble vist frem under
IAA i 2018.
Batteripakken er på 64 kWt, noe som skal gi en rekkevidde på
335 km etter WLTP-standarden under kombinert kjøring. I bykjøring har den en
potensiell rekkevidde på hele 489 kilometer. Motoren har en toppeffekt på 120
kW og et dreiemoment på 240 Nm.
ENKELT: Interiøret er rent og ryddig, det kan se ut som om de fleste kontrollene sitter i skjermene.Foto: MAXUS
Nyttelasten er god til å være en forholdsvis liten elektrisk
varebil og er på inntil 1200 kilo. Bilen kommer i to høyder og har lasterom på
6,6m3 (H1) / 7,6m3 (H2), en lastelengde på 2654mm og en bredde på 1704mm.
H1 versjonen har en innvendig høyde på 1455mm og H2 1675mm.
Utvendige mål er en lengde på 4800mm, bredden er 1874mm og
H1 har en høyde på 1960mm mens H2 kryper over de magiske to meterne som vi
finner i mange parkeringshus med en høyde på 2180mm.
Teknologi
eDeliver 5 kommer med Adaptiv cruisekontroll,
filskiftevarsling og filholderassistanse, 360 graders kamera og ryggesensor
samt automatisk og fartsgrense informasjon.
LADING: Meldingen sier ikke noe om ladehastigheter, men den skal ha rask lading.Foto: MAXUS
I midtkonsollen finner vi en 12,3 tommers skjerm med USB,
Bluetooth, trådløs Apple Carplay & Android Auto. Bilen har internett
oppkopling og ulike software funksjoner inkludert navigasjon/talekontroll og
telematikk som tilleggsutstyr.
Fra fabrikken er det mulig å bestille bilen med doble skyvedører
og dobbel dør bak med 180 graders hengsel