CV-SHOW: Maxus viste frem den nye modellen under messen i Birmingham.

Maxus viste frem eDeliver 5

CV-SHOW: Under den årlige nyttekjøretøyutstillingen i Birmingham ble nye eDeliver 5 vist frem.

Maxus utvider stadig porteføljen av nyttekjøretøy og her i Norge har importøren ventet på eDeliver 7 som etter planen vil bli lansert før sommeren. Det betyr at denne nye eDeliver 5 ikke står på programmet til RSA på denne siden av årsskiftet.

UK: Bilen kommer til Storbritannia etter sommeren, men i Norge velger importøren å først introdusere storebroren eDeliver 7

Annerledes

eDeliver 5 har et nytt design enn de tidligere varebilene fra Maxus. Den er enda mer minimalistisk i uttrykket og har noen designelementer som kan minne om prototypen på ID. Buzz som ble vist frem under IAA i 2018.

Batteripakken er på 64 kWt, noe som skal gi en rekkevidde på 335 km etter WLTP-standarden under kombinert kjøring. I bykjøring har den en potensiell rekkevidde på hele 489 kilometer. Motoren har en toppeffekt på 120 kW og et dreiemoment på 240 Nm.

ENKELT: Interiøret er rent og ryddig, det kan se ut som om de fleste kontrollene sitter i skjermene.

Nyttelasten er god til å være en forholdsvis liten elektrisk varebil og er på inntil 1200 kilo. Bilen kommer i to høyder og har lasterom på 6,6m3 (H1) / 7,6m3 (H2), en lastelengde på 2654mm og en bredde på 1704mm. H1 versjonen har en innvendig høyde på 1455mm og H2 1675mm.

Utvendige mål er en lengde på 4800mm, bredden er 1874mm og H1 har en høyde på 1960mm mens H2 kryper over de magiske to meterne som vi finner i mange parkeringshus med en høyde på 2180mm.

Teknologi

eDeliver 5 kommer med Adaptiv cruisekontroll, filskiftevarsling og filholderassistanse, 360 graders kamera og ryggesensor samt automatisk og fartsgrense informasjon.

LADING: Meldingen sier ikke noe om ladehastigheter, men den skal ha rask lading.

I midtkonsollen finner vi en 12,3 tommers skjerm med USB, Bluetooth, trådløs Apple Carplay & Android Auto. Bilen har internett oppkopling og ulike software funksjoner inkludert navigasjon/talekontroll og telematikk som tilleggsutstyr.

Fra fabrikken er det mulig å bestille bilen med doble skyvedører og dobbel dør bak med 180 graders hengsel

Powered by Labrador CMS