Profilerte stillinger fra Logistikkjobber

TRAFIKK: Duvenbeck har satt den første av de nye MAN eTGX Ultra Low Liner elektriske lastebilene i transport for Volkswagen Logistikk. Fra venstre: Simon Motter, leder av Group Logistics i Volkswagen AG, Christian Vollmer, styremedlem med ansvar for produksjon og logistikk i Volkswagen, samt Hakan Bicil, administrerende direktør i Duvenbeck Group.

MAN eTGX i trafikk

REGIONALT: De første MAN eTGX er satt i trafikk av deler for Volkswagen fabrikken i Wolfsburg.

Duvenbeck Gruppen har satt den nye MAN eTGX Ultra Low Liner elektriske lastebilen i trafikk. Duvenbeck har som ett av de første logistikkselskapene satt den elektrisk MANen i trafikk mellom logistikklageret i Herne og Volkswagen-fabrikken i Wolfsburg.

- Dette betyr at de første BEV Lowliner-modellene med en lastehøyde på tre meter nå kjører i vårt regionale nettverk for materiallogistikk og viser kostnadseffektivitet og at den egner seg til hverdagsbruk, forklarer Simon Motter, leder av Volkswagen Group Logistics.

317 kilometer tur

Ruten mellom Herne og Wolfsburg, er på 317 kilometer og trafikkeres nå av en eTGX elektrisk lastebil. Strømmen kommer fra den offentlige ladinfrastrukturen samt en ladestasjon ved Duvenbecks logistikklager i Herne. Deler fra ulike leverandører samles til fullastede lastebiler før de transporteres til fabrikken i Wolfsburg.

- Den økende bruken av elektriske lastebiler, slik som MAN eTGX, utgjør en viktig del av Duvenbecks strategi for å implementere bærekraftige og effektive logistikkløsninger. Vi vil ha 15 MAN eTGX Ultra Low Liner lastebiler i flåten vår innen slutten av denne måneden. Erfaringene vi får fra ruten dag for dag spiller en aktiv rolle i å videreutvikle og fremme bærekraftig logistikk, sier Hakan Bicil, administrerende direktør i Duvenbeck.

I de langsiktige planene til Duvenbeck er det å inkludere opptil 120 elektriske lastebiler i selskapets flåte,  i det minste er dette antallet som ligger i intensjonsavtalen mellom Duvenbeck og MAN.

Et utvidet distribusjonskonsept allerede i år

Den elektriske lastebilen lader for øyeblikket batteriene sine ved å bruke den offentlige infrastrukturen langs ruten og ved Duvenbecks håndteringssenter i Herne. Ladestasjonen ved Duvenbecks lager i Peine vil bli fullført i løpet av året. Innføringen av MAN elektriske lastebiler er en del av programmet «goTOzero impact logistics» som Volkswagen har vedtatt på sin vei mot klimasmarte logistikkoperasjoner. Som en del av dette er bruken av elektriske lastebiler den viktigste måten å redusere CO2-utslippene i veitransport på lang sikt.



Powered by Labrador CMS