Profilerte stillinger fra Logistikkjobber

STØRRE: Lasterommet er 25 % større, med plass til to europaller, på nye E-Transit Courier.

Har startet masseproduksjon

UT I MARKEDET: Leveringer til kunder starter denne våren.

Publisert Sist oppdatert

Nå har volumproduksjonen av elektriske Ford E-Transit Courier, som er Norgesaktuell, startet. Med nye elektriske E-Transit Courier tilbyr Ford også svært prisgunstige elbiler – til privatkunder så vel som bedriftsmarkedet.

– Den kompakte elektriske varebilen er blitt både langt større, smartere og sprekere enn den forrige generasjon Transit Courier, skriver Ford i en nyhetsmelding. 

INTERIØRET: Slik ser det ut inne i den nye varebilen.

Den har maks brutto nyttelast på 700 kg, en tilhengervektkapasitet på 750 kg og et lasterom som er 25 % større med plass til to europaller. E-Transit Courier har en elektrisk rekkevidde på opp til 301 km og kan lades opp fra 10 – 80 % på ca. 23 minutter med en 100 kW DC-hurtiglader. Nye Transit Courier er den første varebilen som mottok «Platinum Safety Award» fra det uavhengige kollisjonstestprogrammet Euro NCAP – deres høyeste sikkerhetsutmerkelse.

Varebilen har forventet levering til de første norske kundene fra våren 2025.

Nye E-Transit Courier kan fås som en godt utstyrt Trend-variant med 136 HK og veiledende pris på fra 367.680 kroner eks. mva. (459.000 kr. inkl. mva.).

Den produseres ved Ford Otosans fabrikk i Craiova i Romania. Den elektriske drivlinjen er produsert ved Fords anlegg i Halewood i Storbritannia, mens mange av delene kommer fra Fords komponentfabrikk i Köln i Tyskland. Ford Otosan er en joint venture mellom Ford Motor Company og Koç Holdings.

Powered by Labrador CMS