Strategisk skifte hos Wolt – ansetter egne bud Wolt lanserer en egen budtjeneste med fast ansatte bud og en flåte av elektriske kjøretøy. Tjenesten skal ivareta både Wolts egne behov og tilby tjenester til eksterne kunder.
Fremtidens last mile-lager 90.000 kvadratmeter logistikksentral med kort vei til sentrum og umiddelbart tilgang til både sjø-, vei- og flytransprot skal stå ferdig i 2024.
Last mile med Vogn-Service Selger elektrisk lastesykkel med utskiftbar lasteboks i kombinasjon med hub-løsning.
Ragn-Sells sirkulerer – Bring leverer En ny logistikkløsning for å redusere klimautslippene ble lansert i Oslo mandag.
Syklende trailersjåfør Benjamin Appiah leverer varer i Oslo sentrum med beina som motor og brød som drivstoff.
Citylogistik ruller ut i Norge Citylogistik er i full gang med utrullingsprosessen for sin norske virksomhet.
– Ubrukelig TØI-rapport – TØI-rapporten opererer med feil klimaregnskap for lastebil- og næringstransport i Oslo. Den er ubrukelig.
50.000 kr. pluss bom for lastebil Bymiljøetaten i Oslo foreslår at kjøretøy over 12 tonn (med flere unntak) skal betale 50.000 kroner i året for å kjøre i Oslo. I tillegg kommer nye miljødifferensierte takster i bommene.
Bytter varebiler med sykler DHL Express åpnet torsdag en mikroterminal for sykkeldistribusjon i Oslo.
Tine kjører hybrid OSLO (MTlogistikk.no): Tine markerte onsdag formiddag at de tar i bruk sin første hybridlastebil i Oslo. Prøveprosjektet er et samarbeid mellom Scania og Tine.
Lover bylogistikk – Godsbiler skal ikke stenges ute fra sentrum, men kanskje varene må leveres til andre tider enn i dag.
Til kamp for by-logistikk En mer effektiv og miljøvennlig vare- og godsdistribusjon skal styrkes gjennom ny logistikkplan.