Krever historisk vei-løft Kun flaks hindret at brukollapsen på Tretten-broen i Gudbrandsdalen ikke endte i en dødsulykke. NLF krever at politikerne tar ansvar og bevilger mer penger til vedlikehold av broer og veier.
Mo i strupen på Vedum - Vi får stadig flere signaler om bedrifter som vurderer aksjoner mot det de oppfatter som myndighetenes manglende vilje til å ta realitetene inn over seg, sier NLF-direktør Geir A. Mo.
- Meningsløs symbolpolitikk fra regjeringen Lastebil-general Geir A. Mo mener regjeringens klimaplan er urealistisk, fordi den baserer seg på teknologi som ikke finnes.
Ber om tydeligere koronaregler Det er utfordrende å tolke covid-19-regelverket, også for transport- og logistikknæringen.
- Nattestenging er fullstendig uakseptabelt NLF-direktør Geir A. Mo advarer sterkt mot å nattestenge Lærdalstunnelen for oppgraderinger i fire år, slik Vegvesenet planlegger.
Ingen tvil – lastebilen er hjertet – Uten lastebilen stopper Norge – uten lærlingen stopper lastebilen.
Lastebilen råder grunnen – Mens det er et faktum at sjø og bane har en synkende markedsandel, får lastebilen en stadig mer sentral rolle.
11 mill. i gebyrsmell Vegvesenet har skrevet ut 11 mill. kroner i gebyrer siden nyttår til lastebileiere som ikke har bombrikken i orden.
Økt tungtrafikk-belastning Tungtrafikk-belastningen økes betraktelig på E18 om Oslofjordtunnelen stenges.
Glattkjøringstøtte til NLF-sjefen Lastebilgeneral Geir A. Mo får støtte av samferdselsstatsråd Ketil Solvik-Olsen som krever at EU innfører glattkjøringssertifikat.
- Staten bør selge Bring - Det er ikke greit å drive som kommersiell aktør i et marked man selv regulerer, mener NLF.
Slik vil Mo stanse pirat-transport Ulovlig kabotasjekjøring får gå ustraffet, til tross for anmeldelser. – Dette er en av grunnene til at vi ønsker oss et eget transportpoliti, sier NLF-direktør Geir A. Mo.
Transportpolitikerne i «tunnelbrann» Stortingets transport og kommunikasjonskomite fikk en realistisk skrekkopplevelse med lastebilbrann i Ifs demonstrasjonstunnel onsdag.
Mo og Hofstad Helleland i to-spann Både lastebilgeneral Geir A. Mo og samferdselspolitiker Linda Hofstad Helleland (H) ivrer for en tryggere transportnæring.
NHOLT-støtte til lastebileierne NHO Logistikk og Transport (NHOLT) ber om at bruker av bombrikke belastes direkte på kredittkort.
Lastebilgeneralen på barrikadene Geir A. Mo og NLF viser muskler og aksjonerer utenfor Stortinget 3. oktober.
Skal bygge norsk lastebilkompetanse NLF og Transportkompetanse går sammen om nasjonal kompetansebygging.
Ønsker billigere nattkjøring Frps Åse Michaelsen ber partikollega og samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen vurdere billigere bompengesatser for tungbiler nattestid.
Vil stenge for tungtransport Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV) vil stenge dårlige veier for tungtrafikk.
100 sjåførhvileplasser i fare Planene om 100 raste- og hvileplasser for yrkessjåfører står i fare for å måtte legges i skuffen.
Vesteuropeere på ulykkestoppen Svenske vogntog er dobbelt så mye innblandet i alvorlige trafikkulykker som norske tungtransportkjøretøy.
La meg slå fast: - Kabotasje er sabotasje NLF-direktør Geir A. Mo svarer på Erling Sæther i NHO, som hevder at lastebilbransjen klarer seg godt i Norge.
Vil ha fingeravtrykk Norges Lastebileier-Forbund (NLF) foreslår å innføre fingeravtrykk eller øyescanning på førerkort for å få bukt med kortjuks.
Sjåførhvile sør for Oslo 100 raste- og hvileplasser for yrkessjåfører på hver side av E6 på Taraldrud i Ski.
Først med utvidet tilbud til sjåførene Langtransportsjåførene har fått drømmen oppfylt, om et sted å være.
Dieseltyveri en saga blott Lastebileiere har fått et unikt redskap til å sikre både biler og sjåfører for dieseltyveri og overgrep.
- Ikke tungtransportens skyld NLF-direktør Geir A. Mo mener det er meningsløst å gi tungtransporten skylden for dårlige norske veier.
– Positive takter fra de blåblå Geir A. Mo og NLF er positive til samferdselsplanene fra den påtroppende regjeringen.
Skandinavisk kabotasjefremstøt Sommerens urovekkende kabotasjestudie i Sverige utvides nå til hele Skandinavia.
Alle må straffes likt! KRONIKK: Det føles urettferdig når utenlandske lastebilsjåfører som forårsaker ulykker i ruspåvirket tilstand får en mildere reaksjon enn norske sjåfører som gjør det samme, skriver adm. direktør Geir A. Mo i Norges Lastebileier-Forbund (NLF).
- Må settes i verk umiddelbart NLF og NTF kommer med fem konkrete krav til politikere for å bekjempe sosial dumping i lastebilnæringen.
Kan laste og losse flere ganger på én kabotasjetur Adm.direktør i Norges Lastebileier-Forbund (NLF),Geir A. Mo, er skuffet over samferdselsminister Marit Arnstads mangel på grep mot kabotasje i nytt rundskriv.
4-felts bru over Oslofjorden Samferdselsminister Marit Arnstad er enig med NLF-sjef Geir A. Mo i at 4-felts bru over Oslofjorden kan være løsningen.
Heftig lastebilkrangel Per Olav Lundteigen tordnet mot både egne og opposisjon på NLFs debattmøte mandag kveld.
På grensen til enighet Speditørenes Erling Sæther og lastebilgeneral Geir A. Mo er enig om mangt. Men det er fortsatt sprikende uenighet på sentrale punkter.
Spør alle partiene om kabotasje NLF stiller de politiske partiene til veggs, og krever svar innen 20. juli.
Mer enn én av tre lastebiler er utenlandske I ett døgn har Norges Lastebileier-Forbund gjennomført en nasjonal telleaksjon, for å gi et bilde av utenlandske aktørers virksomhet i Norge.
NLF-sjefen: – Opptrer fiendtlig mot norsk godstransport – Det de i realiteten foreslår er å forsterke avviklingen av den norskeide landtransporten.
NLF-sjefen: – Vern om norske arbeidsplasser NLF støtter LOs utspill om en overgangsordning for å stoppe arbeidsinnvandringen fra Kroatia.
Sæther foreslår 50-dagers kabotasje NHO Logistikk og Transport støtter EU-kommisjonens forslag om å tillate kabotasjekjøring 50 dager i strekk.
Lovforlsag om bompengebrikke Regjeringen har lagt frem et lovforslag om obligatorisk bompengebrikke for kjøretøy over 3,5 tonn.