Lastebilsjåførene krever solid lønnsløft Lastebilsjåførene krever en solid økning i lønnsoppgjøret. - Vi gir oss ikke før dette er på plass, sier YTFs forhandlingsleder, Marius Træland.
Girteka henter inn tusenvis av asiater for Europa-kjøring Det er stor global sjåførmangel. Europa alene mangler flere hundretusen sjåfører. Girteka Group utvider sine aktiviteter utenfor EU for å takle sjåførmangelen.
97 av 100 lastebilsjåfører i Norge er menn Og det er økende mangel på lastebilsjåfører i Norge, Europa og verden.
«Evig karantene» for sjåfører Det er mye forvirring rundt lastebilsjåfører og karantene (Se bildet over). Har du passert grensen må du i karantene, men du kan utføre jobben din.
– Jobb nr. 1: rekruttering - Rekruttering til bransjen er jobb nummer en, understreket NLF-sjef Geir A. Mo på Transportkonferansen fredag.
Lovet penger til flere sjåfører Samferdselsminister Jon Georg Dale slapp onsdag nyheten om mer penger til utdanning av lastebilsjåfører.
TLF styrker ryggraden TLF har fått nytt forbundsstyre og er optimistisk for 2018. Men medlemstilgangen er ikke så god som en hadde håpet.
– Provoserer en hel bransje Transportselskap retter pekefingeren mot diettskatten som kan koste langtransportsjåfører over 30.000 kroner i året.
Kvinnelige lastebilsjåfører mest lønnsomme - En økt andel kvinner i transportbransjen er helt vesentlig for å styrke den norske transportnæringen, forteller NLF-direktør Geir A. Mo.
Nattmøtene endte med pris Line Ørnes Søndergaard (27) vant pris for sin formidling av ærlige, forsvarsløse og sovende lastebilsjåfører.
Ærlig og forsvarsløs - Portrettene viser ærlige og forsvarsløse mennesker, og ikke store og tøffe lastebilsjåfører.
Sæther foreslår 50-dagers kabotasje NHO Logistikk og Transport støtter EU-kommisjonens forslag om å tillate kabotasjekjøring 50 dager i strekk.