Et hakk nærmere nytt løp under Oslofjorden Regjeringen har lagt fram proposisjon for utbygging og finansiering av prosjektet E134 Oslofjordforbindelsen byggetrinn 2. Går alt etter planen kjører første bil i nytt tunnelløp under fjorden i 2032.
NLF feirer - men minner om at tunnel bare er halve jobben Dagen før NLF skulle aksjonere, lovet samferdselsministeren at bygging av nytt løp i Oslofjordtunnelen skal starte opp i 2024. – Vi skal aksjonere som planlagt for kun halve jobben er gjort, sier NLFs regionsjef J. Kristian Bjerke.
Lover at ny Oslofjordtunnel påbegynnes i 2024 Regjeringen setter av penger til Oslofjordtunnelen i statsbudsjettet for neste år.
Oslofjordtunnelen åpner for tungbiler døgnet rundt Statens vegvesen planlegger å fjerne restriksjonene for tungbiler i Oslofjordtunnelen i rushtida fra og med 2. februar.
Spaden i jorda for logistikk-gigant Til høsten stikkes spaden i jorda for byggingen av en 190.000 kvadratmeter stor logistikkpark ved Oslofjordtunnelen.
Vurderer å oppheve tungbil-forbud Statens vegvesen (SVV) vurderer å oppheve forbudet mot tunge kjøretøy i Oslofjordtunnelen.
- Stopp ny Oslofjordtunnel INNLEGG: Nytt løp i Oslofjordtunnelen kan stoppes av ESA. Bro-alternativet må uansett vurderes på ny for ikke å gjenta og fordoble et tidligere feilgrep!
Tunnelen åpen - men forbud mot lange kjøretøy Fra og med mandag 29. mai er det midlertidig forbudet for tunge kjøretøy over 12 meter på hverdager i tidsrommene kl. 07.00-09.00 og 15.00-18.00 i Oslofjordtunnelen.
Vurderer forbud for tunge kjøretøy Vegvesenet vurderer å forby tunge kjøretøy over 12,5 meter, og kjøretøy med farlig gods i Oslofjordtunnelen når den åpner igjen i uke 22, 2017.
Økt tungtrafikk-belastning Tungtrafikk-belastningen økes betraktelig på E18 om Oslofjordtunnelen stenges.
- Setter opp bomtaksten med 109% Ukens nyhet om bompengeøkningen i Oslofjordtunnelen fra 65 til 136 kroner faller Norges Lastebileier-Forbund (NLF) tungt for brystet.
4-felts bru over Oslofjorden Samferdselsminister Marit Arnstad er enig med NLF-sjef Geir A. Mo i at 4-felts bru over Oslofjorden kan være løsningen.