Girteka-selskap må betale for ødelagt lakselast Trøndelag tingrett har avsagt kjennelse om at transportselskapet UAB Everwest må betale drøyt 1,3 MNOK til Gjensidige Forsikring etter at en laksetransport for SalMar ble ødelagt.
Fra norskekysten til verdensmarkedet SalMar har skiftet spor til verdensomspennende logistikksatsning.
SalMar-laksen tar sjøveien SalMar dropper lastebil via «Lakseveien» og sender laksen sjøveien med Ulvans Rederi.
Østeuropeerne redder fiskerinæringen Over 50 prosent av arbeidskraften innen fiskeforedling i Norge kommer nå fra utlandet.
Fra Trøndelag til Paris på en drøy time Ifølge Sintef er det mulig med hyperrask transport av laks fra Trøndelag til Paris på 1 time og 10 minutter.
Full «trøkk» på SalMar Truck-veteranen Roar Andersen var nylig ute hos lakseprodusenten SalMar på Frøya med ti nye litium-ion-versjoner av STILL EXU-S 24.
Slutter som SalMar-sjef Trond Williksen (52) overtar som konsernsjef i SalMar etter Leif Inge Nordhammer som har bedt om avløsning.
SalMar vurderer båttransport Oppdrettsgiganten SalMar ser ikke bort fra at båttransport av laks kan være løsningen.
Salmar troner øverst Salmar tjente 2,3 milliarder kroner i fjor. Det er nærmest en firedobling fra året før.
Tilbake til lakseeventyret Leif Inge Nordhammer er tilbake som konsernsjef i SalMar 20. januar, etter tre års pause.