Energisk, ergonomisk og effektiv
UniCarriers nye el-drevne motvekts-truck TX3 er miljøtrucken fremfor noen, skal vi tro truckleverandøren selv.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
UniCarriers slo på stortromma da selskapet brukte Göteborgsmessän nylig som plattform til å presentere sin nye generasjon trucker for et hundretalls kunder og forretningsforbindelser.
Miljøbevisst
- Miljø er i fokus på våre tre E – lavere energiforbruk, utmerket ergonomi og håndtering med høyere effektivitet, forteller UniCarriers salgsansvarlige i Norge, Espen Bekkevold til Mtlogistikk.
- De nye modellene fås i både tre- og firehjulsutgaver, som alle kan klare høydeløft opptil syv meter, sier Bekkevold. UniCarriers har presentert 10 nye modeller i TX-serien med flere energibesparende teknologier og forbedret ergonomi.
- TX`en ble riktignok presentert på forsommeren, men vi fant det likevel riktig å gjøre ekstra stas på Nordens viktigste transport- og logistikkmesse, forteller Bekkevold. Seriens kjennetegn er energieffektivitet med et forbruk på 4,2 kWh. Ifølge Bekkevold er TX en av de mest økonomiske elektriske motvekts-trucker på markedet.
– I tillegg scorer serien poeng med omfattende utstyr innen sikkerhet og ergonomi, sier Bekkevold.
– TX3 finnes i tre forskjellige chassislengder. Alle modeller er beregnet til løftehøyder på opp til syv meter og oppnår en kjørehastighet på opp til henholdsvis 16 og 17 km i timen for TX3 og TX4, sier Bekkevold som også understreker at chassiset på TX er skreddersydd til føreren og gir maksimal ergonomi og komfort.
En energisk klasse
- Vi har oppgradert vår klassiske TX3-gaffeltruck for å gjøre den til den perfekte elektriske motvekten. Den nye TX3 er nummer 1 i sin klasse på energireduksjon. TX3s unike, transparente frontpanel gir utmerket sikt i alle retninger. Lavt inn- og utgangstrinn. Bredt, stort og flate gulv gjør det enkelt å komme inn og ut av trucken. TX3 er tilgjengelig i forskjellige modeller, og tilbyr maksimal løftekapasitet fra 1,25 til 2 tonn, og en løftehøyde på opptil 7 meter, forteller Bekkevold.
- MX er en er en annen eldrevet motvektstruck med en løftekapasitet som er ekstra imponerende i forhold til størrelsen. Det unike styringssystemet – der bakhjulene kan dreies til en vinkel på over 100 grader, og individuelle drivmotorer som roterer i motsatt retning av forhjulene – gir trucken svært smidig styring og mulighet for å snu innenfor truckens egen lengde. Trucken har stativmontert LED-belysning, automatisk parkeringsbremse, automatbremse i bakker og LCD-fargeskjerm, sier Bekkevold.