Ingrid leverer varene for Farmasiet
Farmasiet, Norges største nettapotek, har innledet et samarbeid med den svenskutviklede leveringsplattformen Ingrid. Målet er at kundene skal motta sine bestillinger enda tryggere og raskere enn tidligere.
Nettapoteket har utfordrer utfordrer de tre andre store norske apotekkjedene som primært fokuserer på fysiske butikker.
Siden oppstarten i 2014 har selskapet opplevd betydelig vekst, og med salg på godt over en halv milliard norske kroner i 2023, har Farmasiet styrket sin posisjon i det norske markedet.
For å lykkes i kampen mot de etablerte kjedene må selskapet være enda mer effektive på logistikk og transport. Selskapet har derfor henvendt seg til Ingrid, en digital plattform for booking og styring av pakkelevering fra netthandelen.
– Farmasiet er et teknologidrevet og innovativt selskap, og er stadig i vekst. Vi må derfor hele tiden utvikle digitale løsninger og løse konkrete problemstillinger for å utvikle tilbudet til kundene. Implementeringen av Ingrid har allerede gitt økt effektivitet, formidler Hilde Andersen-Gott, CTO i Farmasiet, i en pressemelding.
Gott forteller at det er viktig at hvert eneste nettkjøp skal ende med en hurtig, effektiv og vellykket leveranse, og da er det transporten av varen som ofte er det største hinderet. For å kunne tilby dette kreves investeringer i en moderne digital struktur, mener hun
– Etter fire måneder drift har vi løst flere unike utfordringer som hjelper oss både med å drifte lageret vårt effektivt og levere godt på kundeløfter, sier Andersen-Gott i pressemeldingen.
Det svenske teknologiselskapet bak Ingrid forteller at de har lang erfaring med logistikkutfordringer innen farmasi fra andre land. Grunnlegger og CEO i Ingrid, Piotr Zaleski er svært fornøyd med samarbeidet så langt.
– Leveranse fra apoteker krever spesielt høy kvalitet innen logistikk, og Ingrid er stolt over å innlede dette samarbeidet, sier Zaleski.