Profilerte stillinger fra Logistikkjobber

Innkjøpssjef i Posten Bring, Frode Skallerud, Postens Alexander Franke, og driftsansvarlig for varebil i Oslo, Carlos Jacobsen sammen med noen av Postens Ford E-Transit-er.

Posten Bring valgte bestselgeren

Fords elektriske totonns varebil E-Transit vant den årlige anbudsrunden om å levere store elektriske varebiler til Posten Bring AS.

Publisert Sist oppdatert

Posten Bring har rundt 2900 egeneide varebiler, hvor nå over 70 prosent er helelektriske. I 2025 er et Ford som skal levere totonns varebiler til Posten.

– For oss, som en stor statlig aktør, er det viktig å være ledende i overgangen bort fra fossile drivstoffkilder til elektriske kjøretøy og mer miljøvennlig logistikk. Ford E-Transit har de siste to årene fungert svært bra for Posten – både med tanke på forutsigbarhet og lite nedetid. Det er også viktig for oss at E-Transit er en trygg arbeidsplass for våre ansatte, med gode vurderinger i uavhengige sikkerhetstester, sier innkjøpssjef i Posten Bring AS, Frode Skallerud.

Ford Motor Norge har siden 2022 levert mer enn 230 E-Transit til Posten. De var også blant de første virksomhetene i Europa som tok i bruk den 2-tonns elektriske varebilen, da de deltok i Ford Europas utviklingsprosjekt for å teste prototypen av E-Transit.

– Vi er svært stolte over å fortsatt være primærleverandøren av store elektriske varebiler til Posten Bring. De er vår største flåtekunde i Norge, og den som har kommet lengst i sin overgang til en helelektrisk bilpark. Med sin synlighet og størrelse spiller de derfor også en viktig rolle for å inspirere andre virksomheter til å ta mer bærekraftige bilvalg, sier administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg.

Så godt som alle varebilene vi har levert til Posten i løpet av de siste tre årene er helt vanlig store elektriske varebiler som primært brukes til å frakte pakker til og fra deres kunder i hele Norge.

om en av Norges klart største innkjøpere av elektriske varebiler er innkjøpssjefen i Posten Bring AS ikke i tvil om at utviklingen – både teknologimessig og hva infrastruktur angår – det siste året nå gjør det enda mer aktuelt for flere å kjøpe nullutslippsvarebiler.

– Ford E-Transit tilhører en ny generasjon store elektriske varebiler – med lengre rekkevidde, høy nyttelastkapasitet og et flåtestyringssystem som bidrar til maksimal driftseffektivitet. Alt dette bidrar til å gjøre elektriske store varebiler til et mer aktuelt valg for flere virksomheter enn den forrige generasjonen. Vår helhetsvurdering tilsier at E-Transit per i dag er det klart beste alternativet i sitt segment, sier Skallerud.

E-Transit har de siste årene vært Norges klart mest solgte elektriske varebil i totonnssegmentet. Det har den også vært de første tre månedene i år. Den kan fås med en elektrisk rekkevidde på opptil 402 km, lasteplass på over 15 m³ og maksimal nyttelast på 1745 kg

Powered by Labrador CMS