Samarbeid med truck skal gi løft

  SKYTTA: Fortuna Truckservice og Mitsubishi-importør Truckpartner Norge AS skal utnytte hverandres styrke til å ta markedsandeler.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

- Vi får stordriftsfordeler som styrker oss overfor leverandørene, og vi får et bredere produktspekter som gjør at vi treffer flere kunder, sier daglig leder hos Truckpartner Norge, Tom Erik Nilsen, når Moderne Transport ber ham oppsummere de største fordelene med det nylig inngåtte samarbeidet.

Selger hverandres trucker

Fortuna Truckservice importerer Hyundai trucker, mens Truckpartner Norge nylig overtok som importør av Mitsubishi (se reportasje i Moderne Transport 1, 2013). De to truckmerkene utfyller hverandre veldig godt forteller salgsansvarlig hos Fortuna Geir Bamrud.

- Mitsubishi har gode trucker opp til 5,5 tonn, mens alt som er tyngre enn det, kan de kjøpe via oss, sier Bamrud.

Salgssamarbeidet betyr at Truckpartner kan tilby Hyundai-trucker til sine kunder, mens Fortuna kan tilby Mitsubishi til sine. Fortuna har også Hyundai-trucker under 5,5 tonn, men det er rettet mot et litt annet marked enn Mitsubishi-maskinene i samme størrelse. Truckene fra Hyundai er av god kvalitet, men er litt enklere og rimeligere enn Mitsubishis. En kunde som bruker trucken relativt lite, vil trolig være fornøyd med en Hyundai, mens storbrukeren kanskje vil foretrekke en Mitsubishi, forteller Bamrud.

- Vi samarbeider med Mitsubishi for å kunne komme inn på storforbrukerne, sier Bamrud.

Større nettverk

Samtidig ligger det fordeler i at de sammen får både et større salgsapparat og servicenettverk.

- Vi samkjører servicen slik at vi blir landsdekkende. Samtidig gjør vi samarbeidet slik at det blir best og billigst for alle parter, både for leverandør, kunder og oss, sier Bamrud.

For begge parter har det tidligere vært en begrensning i at man ikke har dekket alle nødvendige segmenter i truckmarkedet. Gjennom samarbeidet kan man nå flere.

- Vi kan sy sammen gode pakker til litt større kunder som trenger flere typer trucker, sier Tom Erik Nilsen.

 

Powered by Labrador CMS