Ullevaal den nye logistikkarena
PostNord-sjef Robin Olsen og strategiansvarlig Lars Smith var «fit for fight» da de tok Ullevaal i bruk som ny logistikkarena.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Anledningen var Futurumkonferansen 2017 på Ullevaal Stadion 28.-29. mars. Den nye Futurum-general, Lars Smith debuterte med å lose over 200 konferansedeltagere, PostNords kunder og samarbeidspartnere, gjennom et program med høyt faglig innhold og spennende foredragsholdere.
Laget var toppet med NHO-sjef Kirsten Skogen Lund, tidligere sjeføkonom i Svedbank Harald Magnus Andreassen, PostNords egen adm. direktør Robin Olsen og Tim Jørnsen, fersk sjef for PostNords forretningsområde eCommerce & Logistics og medlem av PostNords konsernledelse, Group Executive Team.
Han hadde en god «match» til Futurumkonferansens hovedtema: digitalisering og fremtidens kundeopplevelse.
Arkitekt Smith
Smith er arkitekten bak et litt annerledes Futurum i ny drakt. Epoken med den tradisjonelle årlige sjøreisen med Color Magic til Kiel er over, og hvor arrangementet har gått i land på vår nasjonale fotballarena Ullevaal Stadion.
- Men vi er fortsatt en arena for faglig påfyll, inspirasjon og erfaringsutveksling, understreker Smith.
– Her på Ullevaal spiller vi hverandre gode. Samtidig må vi hele tiden tenke nytt, gjerne litt utenfor boksen. Et nettverk er en sosial arena for refleksjon og interaksjon, sier Smith og understreker nettverkssamlingens søkelys på utviklingen av morgendagens transport- og logistikkløsninger.
Kommunikasjon betyr alt
– Kommunikasjon betyr alt, understreker Robin Olsen.
– Alt, uten kommunikasjon ingen business – ingen business, ingen logistikk, fastslår PostNord-sjefen som viser til at digitalisering og fremtidens kundeopplevelse går hånd i hånd. – Fra tidligere å ha høyt fokus på raskest mulig transporter er det nå viktig å holde kundene kontinuerlig oppdatert og gi dem høyest mulig fleksibilitet, forteller Robin Olsen til Mtlogistikk.
Ifølge Olsen går hele transportbransjen gjennom en stor transformasjon, og sentralt står digitalisering.
– Et resultat av digitaliseringen er at kommunikasjon og logistikk knyttes mer og mer sammen, sier Olsen og fremhever at PostNord har etablert en felles samarbeidsplattform med kundene der målet er å skape konkurransekraft, øke inntektene og redusere kostnadene.