Logistikkpris til Komplett Group
Komplett Group er vinner av PostNords Logistikkpris 2017.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Prisen som ble tildelt tirsdag på PostNords årlige Futurum-konferanse tildeles kunder med god samarbeidsånd til forbedringer som gir økt konkurransekraft.
Samarbeidet har vært i form av gjennomførte analyser eller andre forbedringsprosjekter.
- Felles for kandidatene er et sterkt partnerskap og at de har vært pådrivere med hensyn til å utvikle PostNords logistikkløsninger til det de er i dag, sier adm. direktør Robin Olsen som også understreker at prisen går til en kunde som har vist stor vilje til forbedring og kan vise til gode resultater i form av lavere kostnader eller bedre leveringsservice.
Solid samarbeid
– Denne evnen og viljen har Komplett vist gjennom samarbeid i en årrekke. Samarbeidet har utviklet seg fra et leverandør-transportør samarbeid, til et strategisk partnerskap. Komplett er den kunden som utfordrer oss mest på å teste nye løsninger og gå i bresjen for utvikling av nye bransjestandarder i Norden. De utfordrer oss også på å se ut til Europa og resten av verden, sier Olsen.
Han viser til utvikling av returløsning med utskrift av etikett på web, pilot på hjemlevering med enkel installasjonstjeneste i Norge, forberede pilot for hjemlevering innen 20 minutter og Flex Change løsning, hvor mottaker kan endre leveringsalternativ under frakt.