UniCarriers som merke er historie, og vil bli markedsført som Mitsubishi og ha lysegrønn farge.

UniCarriers blir Mitsubishi også i Norge

UniCarriers Norway heter nå Logisnext, og alle truckene selskapet selger er grønne og heter Mitsubishi.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Som vi tidligere har skrevet i Moderne Transport, samler truckgiganten Mitsubishi Logisnext sine mange merker under én paraply, nemlig Mitsubishi. Organisasjonen som nå heter Mitsubishi Logisnext Europe (MLE), het tidligere det litt tunge «UniCarriers and MCFE, Mitsubishi Caterpillar Forklift Europe».

MLE er et overbygg med ulike merker, der Mitsubishi er navnet som blir å finne på siden av løfte- og lagertrucker. Så ikke noe mer Atlet, Nissan, Rocla, TCM, Cat eller Unicarriers globalt.

Nå er denne rebrandingen også kommet til Norge, der selskapet som tidligere het UniCarriers Norway, nå vil hete Logisnext Norway, og alle truckene selskapet selger vil være grønne og ha Mitsubishi på karosseriet.

– Det er den logoen vi bruker nå, og det merket vi skal markedsføre fremover. UniCarriers-merket blir faset ut, sier Pål Trøa, som er country manager Norway, til MT. Det var tungt.no som omtalte endringen først.

Flyttet

Trøa forteller at selskapet den siste tiden har gjennomført omprofilering av servicekjøretøy og lignende, og har nylig lansert den nye nettsiden mitsubishi-forklift.no.

– Det er en rebranding, og ellers er organisasjonen stort sett som tidligere, sier Trøa.

Det som imidlertid har skjedd er at selskapet har byttet ut sin tidligere adresse på Fetsund til Skytta i Nittedal kommune.

– Vi har flyttet til Brennaveien på Skytta. Her har vi fått nye og lyse, moderne lokaler, sier Trøa.

Logisnext Norway er et heleid datterselskap av Mitsiubishi Forklift Europe, og er norsk importør av gaffeltruckene selskapet produserer.

Truckpartner fortsetter som før

I tillegg til Logisnext Norway er også Truckpartner Norge forhandler av Mitsubishi-trucker i Norge, slik de har vært lenge.

– Mitsubishi har i dag to likestilte importører i Norge, det har vi skriftlig fra fabrikken. Det vil ikke bli noen endring over hodet i vårt engasjement og forhold til fabrikken, sier Tom Erik Nilsen i Truckpartner Norge.

Han forteller at den eneste endringen de ser er at de får en ny regional salgssjef fra fabrikken å forholde seg til.

– Vi hadde nylig et møte med fabrikken, og kjøper inn maskiner slik vi har pleid. For vår del er det «business as usual», sier Nilsen, og forteller at de har fått lovnader fra produsenten at de skal få samme betingelser som Logisnext Norway ved truckjøp.

– Vi tror ikke dette blir noen stor utfordring. Vi jobber på litt ulike måter, og det er plass til oss begge, sier Nilsen.

Powered by Labrador CMS