Get Inspired – årets nettbutikk
Get Inspired er kåret til Årets nettbutikk i konkurranse med 1100 andre norske nettbutikker. Prisen er den gjeveste prisen innen norsk netthandel.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Prisen ble delt ut under logistikk- og netthandelsdagen Load.16 torsdag kveld.
God kundeservice, gode nettsider og stor gjennomføringsevne var noe av juryens begrunnelse. Juryen mener også at dette er en nettbutikk med prosesser som hele tiden er i forkant.
Treningstøy og jenter
Get Inspired ble etablert i 2009 og er i dag en av de virkelig store leverandørene av treningstøy til jenter.
- Vi er helt i ekstase! Tenk at vi endelig har klart det. Våre ansatte danner et fantastisk team som har jobbet knallhardt og målrettet over flere år for denne prisen. Det er mange bidragsyterne bak seieren - så det er ekstra godt å dele denne prisen med alle i bedriften. Jeg må også takke Trollweb som har bidratt til alle døgnets tider med sin kompetanse innen netthandel, sier daglig leder og grunder Sindre Landevåg.
I tillegg til Årets nettbutikk ble det delt ut to andre priser under Load.16. Den ene var Årets nykommer, som ble 2train. De fikk prisen for å ha etablert seg på kort tid i et marked med sterk konkurranse og for at personlig engasjement gir kundene en unik kundeopplevelse.
Årets veiviser
Juryen hadde også en overraskelse, og hadde opprettet prisen Årets veiviser. Denne gikk til Kolonial.no, en aktør som har satset og tatt noen modige valg. Juryen mener Kolonial.no har utnyttet timingen i markedet til det fulle, satset hardt på sin digitale strategi og jobbet systematisk for å møte kundenes forventning.
COO og cofounder i Kolonial.no, Jon Kåre Stene, planlegger nå ytterligere vekst for å øke pågangen av kunder som ønsker å få dagligvarene levert hjem på døren. I dag har Kolonial.no 45 egne biler på basen på Karihaugen i Oslo.
«Raise the bar»
Temaet for Load.16 var «Raise the bar».
– Vi skal heve standarden til norsk netthandel noen ytterligere hakk. Det er forbedringspotensial. Samtidig viser bredden i årets netthandelspriser at norske nettbutikker gjør det bra, og at det fortsatt er mulig å etablere gode konsepter som raskt blir omfavnet av kundene. Måtte det inspirere andre som ønsker å etablere sin egen nettbutikk, sier konserndirektør for e-handel, Gunnar Henriksen i Posten Norge.
Siden 2007 har Posten og Bring kåret de beste norske nettbutikkene. Alle nettbutikkene som får en stemme i nominasjonskampanjen kvalifiserer seg videre til de jurybestemte prisene. En uavhengig jury bestående av eksperter innen e-handel kårer en vinner i kategoriene Årets nettbutikk og årets nykommer.