Adm. direktør Edvardas Liachovicius og kommunikasjonsdirektør Kristian Kaas Mortensen i Girteka Logistics skal doble antall sjåfører på tre år.

Girteka skal øke fra 10.000 til 20.000 sjåfører

Og det skal skje i løpet av tre år.

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Den litauiske transport-/ logistikkbedriften Girteka Logistics har en ellevill vekst. Fra januar 2018 til august 2018 er antallet sjåfører økt fra 8000 sjåfører til 10.000 sjåfører.

Disse kjører 5000 trekkvogner og 5500 traller. Og veksten skal fortsette:

- Girteka Logistics har som mål å ha 10.000 lastebiler og 20.000 sjåfører innen 2021, sier adm. direktør Edvardas Liachovièius i Girteka Logistics.

- Annen modell enn konkurrentene

Det opplyses at selskapet hadde en organisk vekst på 30 prosent i 2017.

- Vi har en helt annen forretningsmodell enn våre hovedkonkurrenter internasjonalt, slike som DSV, DB Schenker, DHL og Kühne & Nagel. Vi eier våre biler og ansetter egne sjåfører. Vår evne til å levere høy kvalitet med økende kapasitet med våre egne ressurser, har ført oss opp i ledelsen, sier kommunikasjonsdirektør Kristian Kaas Mortensen.

Det er også verdt å nevne at den eksplosjonsartede økningen i sjåfører hos Girteka de neste tre årene skal skje i et Europa som har skrikende mangel på lastebilsjåfører.

Justerer prisene

Flere faktorer er med på å drive opp transportprisene i Europa nå, skriver Girteka i en pressemelding.

«Dette gjelder økte sjåførlønninger, EU- og nasjonale krav om at sjåfører skal sove på hotell, minstelønns-krav i forskjellige land og høyere drivstoffkostnader», står det i meldingen.

- Vi går gjennom våre kostnader og vil nå justere prisene for å gjenspeile det nye markedsnivået, sier Liachovièius.

Powered by Labrador CMS