Matgigant valgte norsk teknologipartner
Norske StrongPoints ordreplukkløsning skal sørge for god flyt hos Europas raskest voksende matleveringsselskap.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Glovo er Europas rasket voksende matleveringsselskap, med en estimert selskapsverdi på over 1 milliard dollar. Deres app benyttes i 22 land og har mer enn 2,5 millioner månedlige aktive brukere.
Nå har Glovo valgt StrongPoint Order Picking Solution til sitt prefererte plukksystem. Med partnerskapet vil Glovo ta i bruk StrongPoints nye tredjegenerasjons skybaserte plukketeknologi (SAAS). StrongPoint Order Picking Solution skal integreres i Glovos logistikkplattform og benyttes i dagligvarehandelen for å behandle online-bestillinger, opplyser StrongPoint i en pressemelding.
Første prosjekt i partnerskapet gjøres i samarbeid med en ledende dagligvarekjede i Europa og forventes å starte i første kvartal 2021. Intensjonen er å distribuere StrongPoints løsning til andre land der Glovo opererer, og gjennom samarbeid med lokale og internasjonale matvarekjeder generere en løpende inntektsstrøm.
- Netthandel og forbrukervanene har endret seg raskt som følge av pandemien, og vi ser at leverandørene nå beveger seg mot å levere dagligvarer online. Glovos valg av StrongPoint til sin teknologileverandør viser at vår oppgraderte og skalerbare plukkløsning har et stort og globalt potensial, sier Jacob Tveraabak, CEO StrongPoint.
Glovo opererer nå i 750 byer fordelt på 22 land, inkludert EEMEA, Latin-Amerika og sør i Afrika.
- Våre kunder forventer at vi skal være effektive og levere deres online-bestillinger med nøyaktighet og høy hastighet. StrongPoint har over tid vist at de kan levere svært effektive plukkløsninger til dagligvarekjedene og enkeltstående butikker. Det kommer løpende inn nye butikker og partnere i vår portefølje, og vi ønsker å gi dem tilgang til den beste og enkleste plukkløsningen for matvarebestillinger. Dette slik at vi sammen kan levere tjenesten til kundene så raskt som mulig, sier Daniel Alonso, Vice President Q-Commerce, Glovo, om avtalen med StrongPoint.
StrongPoint er et norsk teknologiselskap med hovedkontor i Rælingen utenfor Oslo. Med over 450 ansatte i Norge, Sverige, Baltikum og Spania, og sammen med et bredt partnernettverk, støtter StrongPoint virksomheter i mer enn 20 land. Strong Points plukkløsning benyttes i ca. 1000 butikker og har et uttak av mer enn to millioner varer daglig.
StrongPoint opplyser at deres E-commerce Solution benyttes av ledende dagligvarekjeder i Europa og Nord-Amerika.
Den nylig lanserte tredjegenerasjonsløsningen inneholder ifølge leverandøren funksjonalitet som inkluderer:
- En løsning som er opptil 7 ganger mere effektiv enn industristandarden. Dre beste kundene oppnår en gjennomsnittlig plukkhastighet på ~240 varer pr arbeidstime, og de aller beste helt opp til 350. (Den generelle industristandarden anses å være ca. 50 enheter pr arbeidstime)
- En fleksibel løsning som kan benyttes i alle typer butikker, fra små dagligvarebutikker til store supermarkeder.
- En skalerbar og skybasert løsning. Den lar seg tilpasse til endringer i etterspørsel både som følge av sesong og ukentlige handlemønster.
- Rask å implementere og med opplæringstid på under 5 minutter for brukeren.
- Løsningen har gitt en 99.99% gjennomsnittlig plukknøyaktighet.