Sjøtransportens Berg-Hansen til PR
Det er viktig for sjømatnæringa at vi får opp nye logistikkløsninger med kapasitet til å håndtere framtidig vekst, er målet for Lisbeth Berg-Hansen.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Den tidligere stortingsrepresentanten blir nå styreleder for PR-byrået Kruse Larsen, et selskap hvor også Hurtigruten står på kundelisten.
Lisbeth Berg-Hansen skal ved siden av styreledervervet også bistå Kruse Larsens kunder i spesielle prosjekter og ved behov.
Kruse Larsen ble grunnlagt våren 2015. Selskapet vokste fra en omsetning på 5 millioner i oppstartsåret, til 15 millioner i 2016. I år har selskapet som mål å passere 25 millioner kroner i omsetning.
Sjøtransportens talskvinne
Berg-Hansen er opptatt av behovet for nye logistikk- og transportløsninger for sjømateksport på kjøl.
Det er tverrpolitisk enighet om viktigheten av å frakte mer gods sjøveien, understreker blant annet den fremtredende Arbeiderparti-politikeren.
Lakseproduksjonen i Midt-Norge ligger årlig på rundt 350.000–400.000 tonn. Den er økende og vil dobles innen 2020, og i 2050 vil den være fem ganger større enn dagens produksjon.