Power sniklanserte levering med Porterbuddy – tok av fra første sekund

Power innleder et strategisk samarbeid med Instabee for å tilby smidige hjemleveranser gjennom Porterbuddy.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Den norske elektronikkjeden meddeler i en pressemelding at kunden nå kan velge Porterbuddy for raske og nøyaktige leveranser rett hjem i områdene Stor-Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim og Kristiansand. 

Det var Power-butikken på Lørenskog som først testet Porterbuddy-levering, og helt uten markedsføring ble leveringsalternativet en vinner hos kundene.

– Vi må hele tiden kunne tilby det kundene ønsker av tjenester, og derfor er vi veldig glade for å få med oss Porterbuddy på laget. Deres hjemleveringstjenester er godt likt av kundene og har bransjens beste pakkesporing, med detaljert og nøyaktig leveringsinformasjon. Dette er vinn-vinn for både kundene og Power. Dette tiltaket er en del av Powers omnichannel-strategi for å forbedre kundereisen, formidler Sven Erik Vaagenes, sjef for E-commerce i Power Norge. 

Testet på Lørenskog

I første omgang er det varehuset på Lørenskog konseptet er testet i, men ambisjonen er å rulle ut løsningen til alle storbyer der Porterbuddy er til stede. I dag dekker de Stor-Oslo, i tillegg til Bergen, Stavanger, Trondheim og Kristiansand.

– Vi lanserte dette for en uke siden, og har allerede sendt over 300 ordrer med Porterbuddy. Dette er gjort helt uten markedsføring og med kun én butikk aktivert. Det som skulle sniklansertes som en test ble full fart fra første minutt, så dette er åpenbart noe kundene setter pris på, sier Vaagenes.

Power har den siste tiden sett en endring i kundenes handlemønster, der frakt er en viktig driver.

– Det er to store endringer vi tilpasser oss etter før julesalget. Den ene er at stadig flere starter kjøpet på nett, og henter ut varene i butikk med Click & Collect. Den andre er at kundene som ønsker hjemlevering, vil ha varen så raskt som mulig. Derfor inngår vi nå en avtale med Porterbuddy for å styrke denne kanalen ytterligere, forklarer Vaagenes.

Måtte på plass før jul

Han forteller at det har vært viktig å få tjenesten på plass i god tid før førjulssalget:

– Det handler om å kunne tilby kundene de tjenestene de ønsker seg i en periode med stort trykk, og så er det ingen hemmelighet at vi ønsker å nå dem som venter med julegavene til siste slutt. Det er jo alltid en del av dem.

Porterbuddy ble i fjor kjøpt opp av Instabox som fusjonerte med Budbee og dannet konsernet Instabee. Gruppen fokuserer på bærekraftige leveranser, med bruk av HVO100 og elektrisitet for å redusere CO₂-utslipp.

Powered by Labrador CMS