Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Annonse
– Vi går nå inn i høysesong for netthandel, og vi merker at det er mange som er tidligere ute med julehandlingen. Våre estimater sier at uke 48 blir den aller travleste, etterfulgt av uke 49 som også blir en svært travel uke og vi gleder oss, formidler Robin Olsen, administrerende direktør i PostNord i en pressemelding.
PostNord skriver at de har gjort endringer gjennom året for å sørge for å levere alle pakker i tide, også i høysesongen.
Økt kapasitet
– Vi har en stor satsing på pakkeautomater, og ved utgangen av året er målet av vi skal ha 1400 plassert ut rundt i landet. Dette er ubemannede utleveringsskap, hvor du kan hente pakkene selv via myPostNord-appen, når det passer for deg. Vi har sett at det er viktig for mange med fleksibilitet rundt henting av pakker, og da er pakkeautomatene et veldig godt alternativ, sier Olsen.
Pakkeautomatene øker leveringskapasiteten med 20 prosent. I tillegg har PostNord etablert egne PostNord-butikker i Bergen, Oslo og Trondheim.
– Vi har også forbedret håndteringen av pakker i Oslo, som gir økt kapasitet og produktivitet, forteller han.
Tiltakene PostNord har gjort skal gi en bedre kundeopplevelse gjennom hele året. Men, noen tiltak gjør selskapet opp mot jul.
– I denne perioden øker vi kapasiteten på våre terminaler med 30 prosent. Det betyr at vi kan håndtere 290.000 pakker i døgnet i Oslo, sier Olsen.
Følg med på pakken din
PostNord understreker at de også har økt oppmerksomhet på god kundeinformasjon.
- Før jul har vi IT-service hele døgnet, og er tilgjengelig på kundeservice både på våre nettsider, telefon, chat og e-post. Så kan mottakerne alltid holde deg oppdatert på status på pakken sin, enten i nettportalen eller på myPostNord-appen, forteller Olsen.
Selv om PostNord er godt rustet for sesongen, er de også ydmyke på at det kan bli noen forsinkelser.
– Det kan ta en til to dager lå få varen levert i den mest hektiske tiden, melder Olsen.