Maxus eDeliver5 får batterikapasitet på 64 kWt og motoreffekt på 120 kW og det blir en ren elektrisk varebil.
– Vi jobber med forberedelsene av modellen, og vil komme tilbake i løpet av Q1 2025 i forhold til konkrete lanseringsplaner, forteller Mathias Ottersen, salgssjef Maxus Norge.
Han legger til at dette er en varebil som leverer veldig bra på spesifikasjoner og sikkerhet.
Den har fått utmerkelsen «Platinum» på EuroNCAPs sikkerhetstesting av varebiler.
Rekkevidde
Ifølge Maxus er den kombinerte WLTP-rekkevidden på 30 til 33 mil avhengig av modell.
Tilhengervekt 1,5 tonn
Nyttelasten er oppgitt til 1265 kilo og varerommet oppgitt til 8,9 m³, mens tilhengervekten er 1500 kilo.
Den ble vist på IAA 2024 som en tresenter uten skillevegg i varerommet, men interiøret ser relativt hyggelig ut.
På utstyr er det oppgitt at den skal få en 12,3 tommers infotainment skjerm, nøkkelløs start, 6-veis justerbart førersete, skyvedør på begge sider, Apple Car Play, Android Auto og som tilvalg kan man få 6,6 kW V2L (vehivle to load) som gjør at du kan du bruke elvarebilen som strømkilde til elektriske apparater når bilen står stille.