Transportens nye «superstar»
Han er å se på TV 24/7, transportens nye «superstar».
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Moss Transportforums Morten Nore vant nylig Ice Award for “Bedrift på farten”.
Dermed popper han opp på TV-skjermen i Ice Groups reklamesnutter støtt og stadig gjennom døgnets 24 timer.
Ifølge transportlederen selv er det utrolig hva de opplever i AS Moss Transportforum.
- Men gøy er det, sier Nore.
– Ice lovet oss tett oppfølging og god dekning mens vi er på farten, og det har vi fått, sier Nore.
For vinneren av Ice Award 2018 er svært viktig med dekning, når sjåførene og bilene kan være nær sagt hvor som helst i landet.
Han forteller at Moss Transportforum kommer til å utvide samarbeidet med Ice - og da spesielt på data.
– Vi har folk som overnatter mye borte. Da bruker de telefon eller nettbrett til å se på film eller være sosiale, og da er Data rollover kjekt å ha.
ice group ble etablert i 2015 og står bak prisen ice awards 2018. Teleselskap leverer globale tjenester innen mobiltelefoni, mobilt bredbånd og IP-telefoni.
En evig transport-optimist
Morten Nore har ledet Moss Transportforum i nærmere 27 år, og har i flere år kjørt tospann med Transportsentralen Oslo. Han er også styremedlem i TS Forum.
Nore er evig optimist med stor tro på fremtiden, både for hans eget selskap og for transport- og logistikkbransjen generelt.
Han er opptatt av at faste kunder har en god produksjon. Men alle må selvsagt skjerpe seg og være våken for en utvikling som fort kan snu.
Moss-regionen har en unik plass i logistikksammenheng med kort vei til svenskegrensen langs E6 og jernbaneforbindelse, samt nærhet til Oslofjorden med en effektiv havn.
Nore leder et transportselskapet med moderne terminal ca. 200 meter fra E6. Moss Transportforum har 20 ansatte i administrasjonen, og 120 biler på veiene.
Næringslivet kan spare millioner på å la godsbilene kjøre i kollektivfeltet. Hvis alt går etter planen kan Østfold få landets første prøveordning hvor lastebiler får anledning til å benytte kollektivfelt.
- Dette er kjempebra. I Østfold er det ikke fullt av kollektivfelt, men dette hjelper. Får vi nå alle elektriske privatbiler ut av disse feltene og lastebilene inn så blir det bra, sier Nore.
– Kommunen, næringslivet og politikerne er enige. Nå gjenstår bare godkjenningen fra Statens vegvesen, forteller regionsjef J. Kristian Bjerke i NLF avdeling Østfold som står bak lanseringen.