Klikk-suksess for Jernia
Klikk & Hent har vært en knallsuksess for Jernia.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Jernias nettsatsing har gått til værs, melder GS1 Norway. Og Click&Collect har ikke «stjålet» salg fra jernia-butikkene. Kundene kommer isteden innom sin lokale butikk og betaler for de varene som er reservert, og butikkpersonalet kommer slik i dialog med kundene og har muligheter for å skape mer salg.
Tidligere hadde Jernia en egen nettbutikk, det vil si «butikk i butikken». Denne ble avviklet til fordel for en nettløsning som i praksis fungerer som en reservasjonsløsning for produkter i en Jernia-butikk. Kunden søker opp i nettbutikken produktet som man vil kjøpe, velger butikk som man vil hente det i og identifiserer seg med mobil-nummer og e-post. Det er det hele som skal til for å handle på nett hos Jernia.
Ifølge GS1 Norway har Jernia hatt fokus på følgende områer; publisere brukervennlige og korrekte produktinformasjoner om produktene samt lagerstatus, minske «friksjonen» når det gjelder selve bestillingen som kunden gjør på nettet, det vil si fjerne alle unødvendige informasjoner som man ofte må registrere. Sist men ikke minst dreier det seg om markedsføring av løsningen "Klikk og hent".