Blir kastet på dør
Daglig leder Trond Iversen i Norwegian Logistics kaster kunder på dør hvis de ikke skjønner poenget.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
- Endringsvilje er en forutsetning for å spare logistikkostnader. Hvis en kunde ikke skjønner budskapet og utfordringen er det bare å vise døren, sa Iversen på Logistikkforeningens årskonferanse i dag.
Lojalitet
Sjefen i Norwegian Logistics understreket at lojalitet til leverandør og lønnsomhet er forutsetninger for et vellykket firma.
- Den som vil redusere logistikkostnadene, må ha endringsvilje, understreket Trond Iversen.
Vegring
Han påpekte at endring er noe de fleste vegrer seg mot.
– Men konsekvensen av endringene er ofte svært lønnsomme. Den som tillater seg å ta grep, kan redusere kostnadene med 10 – 30%. Innsparingene går rett på bunnlinjen, og det er viktige penger i en tid hvor lønnsomheten ofte er presset, sa Iversen.